رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به هزینه زا بودن فضای کسب و کار در ایران گفت: اگر فارغ التحصیلان سال های بعد را به تعداد بیکاران اضافه کنیم حدود 5 میلیون بیکار و بحث سنوات قبل را اضافه کنیم تعداد بیکاران به 8 میلیون می رسد.
کد خبر: ۷۴۰۳۳۳
۵ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در راه است

یحیی آل اسحاق با حضور در کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است گفت: عدم حمایت از کارآفرینی به معنی عدم حمایت از پتانسیل موجود در کشور است.

وی ادامه داد:توسعه تولید ملی نیازمند فراهم بودن زیرساخت های لازم است. یکی از مسائل مهم این است که نظام تدبیر کشور در حوزه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

آل اسحاق با بیان اینکه یک پای تولید ملی سیاست کلان، ثبات اقتصادی، روابط بین الملل، شفافیت اقتصادی، فضای کسب وکار، مدیریت هزینه و مسائل عمده دیگر است بیان کرد: تا این مسائل آماده نشود تولید ملی شکل نمی گیرد. تمام مسائلی که منجر به تولید ملی شود باید متناسب با شرایط رشد باشد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه رسیدن به مفهوم مشترک در تعریف کارآفرینی یک امر ضروری است گفت: باید به یک مفهوم مشترک مبنی بر اینکه کارآفرینی چیست، کارآفرین کیست و موانع کارآفرینی در ایران چیست، برسیم.

وی در تعریف کارآفرینی گفت:کارآفرینی عبارت از فرآیند نوآوری و بهره گیری از فرصت ها و با تلاش و پشت کار همراه با ریسک پذیری مالی ، روانی و اجتماعی که با انگیزه کسب سود مالی و توفیق طلبی و استقلال صورت می گیرد.

آل اسحاق با بیان اینکه اشتغال مولد، تولید ثروت در کارآفرینی حائز اهمیت است اظهار کرد:کارآفرین فردی است که خطرپذیر، فعال، قدرت تحمل ابهام، حفظ کارهای خود، آرزومند، کنترل درونی، نیازمند استقلال و خلاق است، بنابر این کارآفرین انسان ویژه ای است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی افزود: کارآفرین خود اشتغالی و دیگر اشتغالی در سطوح مختلف جامعه ایجاد می کند یعنی هم خود کار می کند و هم باعث اشتغال دیگران می شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها