چتری برای کودکان نیازمند

سالیان سال است هنرمندان سعی دارند دست ‌ نیازمندان را بگیرند ‌ و با برگزاری نمایشگاه‌ها، کنسرت‌های خیریه و فروش و عرضه آثار هنری‌شان، سعی در رفع مشکلات هموطنان خود دارند و با این حمایت‌ها به آنها توانی دوباره برای ادامه زندگی می‌بخشند. تا قبل از تعطیلات اخیر، گالری ویونای موزه امام علی(ع) عکس‌هایی به دیوار آویخته بود که هرکدام تصویرگر ابرهایی بود. عکس‌هایی که مجید پازوکی عکاس کشورمان ثبت کرده تا چتری باشد برای کودکانی که نیازمند هزینه‌ای برای درمان، تحصیل و گذران زندگی هستند.
کد خبر: ۸۰۴۷۰۵
چتری برای کودکان نیازمند

او که در این نمایشگاه، 30 تابلوی عکاسی خود را از منطقه ابر، روستا و جنگل ابر برای حمایت از کودکان کار و خیابان به نمایش گذاشت، معتقد است هر حرکت فرهنگی و هنری باید در جهت حل معضلات اجتماعی باشد.

او درباره فروش این آثار برای حمایت از کودکان گفت: من همیشه خدمتگزار اهالی هنر و فرهنگ بودم و از این عزیزان آموخته‌ام که هنرم در خدمت جامعه و در جهت رفع نابسامانی‌ها و شکاف‌های موجود باشد. همه هنرمندان کشورمان همیشه بخش عمده‌ای از هنرشان را صرف نشان دادن مسائل نابسامان جامعه کرده‌اند و من به شخصه این درس را از اهالی هنر گرفته‌ام. بر این اساس، این نمایشگاه را نیز برای حمایت از کودکان کار برگزار کردم.

این عکاس معتقد است بسیار خوب خواهد بود که ما همه در پی حل این مشکلات و معضلات باشیم و کسانی را که توانایی فرهنگی دارند، در این اقدامات سهیم کنیم. معتقدم توانایی فرهنگی در جهت رفع معضلات اجتماعی، بسیار بهتر و کارسازتر از توانایی مادی خواهد بود.

او می‌گوید: هر کدام از ما می‌توانیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی در جهت کمک به نیازمندان قدم برداریم.

ابر، تکیه‌ای از بهشت

مجید پازوکی، تمام تابلوهایش را به موضوع ابر و جنگل ابر شاهرود اختصاص داده است، منطقه‌ای که به عقیده او تکه‌ای از بهشت است. این عکاس که سال‌هاست در شهر شاهرود زندگی می‌کند، درباره انتخاب سوژه تابلوهایش می‌گوید: عکس‌هایی که من گرفته‌ام از منطقه ابر شاهرود است که منطقه‌ای بسیار زیبا، بکر و دست نخورده است. در این منطقه، بیشتر زمان‌های روز ابرها در حرکت میان درختان و جنگل‌هایی هستند که دستخوش تخریب نشده‌اند و البته بخش مهمی از این بکر بودن، ماحصل تلاش مردمان شاهرود و ابر است. آنان طی این سال‌ها تلاش کرده‌اند، این مناطق همانند شهرهای شمالی دستخوش تخریب نشود.

او ادامه داد: شاهرود و جنگل ابر همیشه برایم جذابیت خاص خودش را داشته و دارای نوستالژی بوده و هست. تعبیر من همیشه از ابر این بوده که خداوند تکه‌ای از بهشت را در ابر قرار داده و این خود می‌تواند نمادی از اتفاقات زندگی روزمره ما باشد، چراکه می‌توان حرکت ابرها، تغییرات فصول و زایش درختان را به زندگی آدمی تعمیم داد و این‌گونه معنا کرد که پس هر سختی، خداوند سهولتی را قرار داده است.

همراهی هنرمندان موسیقی و سینما با یک عکاس

یکی از ویژگی‌های نمایشگاه ابر، حضور پرشور هنرمندان موسیقی و سینما در روز افتتاحیه آن بود، به طوری که هنرمندان سرشناس سینما و موسیقی کشور، ازجمله مسعود جعفری‌جوزانی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، نادر مشایخی، صدیق تعریف، حسین محب‌اهری، فاطمه گودرزی، فتح‌الله جعفری جوزانی، حسام‌الدین سراج، محمدهادی کریمی، دکتر موقتیان، صابر نظرگاهی، سپهر لاجوردی و مازیار رضاخانی از این نمایشگاه دیدن کردند و با او برای حمایت از کودکان نیازمند همراه شدند. پازوکی درباره این حضور گفت: اهالی موسیقی و سینما همیشه به من لطف داشته و دارند. من سال‌هاست، حمایت‌هایی را در قالب سرمایه‌گذاری در زمینه تولید فیلم‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌ها دارم و برای این قشر از جامعه یعنی هنرمندان احترام خاصی قائلم، چون معتقدم آنها هستند که می‌توانند تغییرات خوب و مثبتی در جامعه ایجاد کنند.

او ادامه داد: ما می‌توانیم در کشورمان جاده‌ها و ساختمان‌های خوب داشته باشیم، ولی یک فرهنگ و هنر خوب می‌تواند همه اینها را حفظ کند. من به شخصه سال‌های طولانی عمرم را با این عزیزان گذرانده‌ام و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم که در این جریان هنری که اولین نمایشگاه انفرادی من است، حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها