باوجود مهار آتش توسط نیروهای امدادی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، سپاه و نیروهای مردمی در ارتفاعات شلم، زبانه‌های آتش همچنان از میان کوه‌ها برمی‌خیزد.
کد خبر: ۸۰۴۶۵۴
آتش در جنگل های ایلام

دیشب بخش عظیمی از ارتفاعات شلم مشرف بر شهر ایلام آتش گرفت و در این حریق بخش‌های وسیعی از این منطقه دچار آتش‌سوزی شد که پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، سپاه و نیروهای مردمی حریق تا حدودی مهار شد؛ ولی کماکان از میان کوه‌های شلم زبانه‌های آتش‌برمی خیزد.

حجت اله فتحی معاون فنی منابع طبیعی ایلام در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: باوجود مهار آتش در بیشتر قسمت‌های منطقه شلم، متأسفانه قسمت‌هایی از این منطقه همچنان می‌سوزد و نیروهای امدادی و مردمی در حال خاموش کردن آن هستند.

فتحی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌های دیگری در مناطق مله پنجاب و شش دار داشتیم و این چهارمین منطقه بود که از دیروز آتش‌سوزی رخ داده است، تصریح کرد: جنگل‌های منطقه انبوه و قرق هستند و به‌ سرعت آتش پیش می‌رود و چون منطقه در ارتفاعات و بیشتر قسمت‌های منطقه سنگ‌های آهکی است که انفجار می‌کنند. همین خاموش کردن آتش را کندتر می‌کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امکانات ما در مقابل این آتش‌سوزی بسیار ناچیز بود، گفت: این آتش‌سوزی مهیب در ارتفاع شلم به علت بی‌احتیاطی گردشگران هنگام حضور در منطقه و روشن کردن آتش اتفاق افتاده بود.

پروفسور پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران دراین‌باره گفت: حیات مردم کشور علی‌الخصوص زاگرس نشانان به جنگل‌های زاگرس وابسته است، بنابراین مسئولین نباید به بی‌تفاوت باشند.

وسعت و شدت حادثه به حدی بود که مدیریت بحران استان ایلام با صدور اطلاعیه‌ای که به‌صورت زیرنویس از شبکه استانی پخش شد و پیامک‌هایی که به تلفن همراه شهروندان ایلامی ارسال شد، از عموم مردم خواست با به همراه داشتن ابزارهایی چون بیل و تبرزین برای کمک به مهار آتش به یاری نیروهای امدادی بشتابند.

با اعلام فراخوان، شمار زیادی از مردم برای کمک به مهار آتش در منطقه حضور یافته و پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه، حریق مهار و کنترل شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها