دکتر سرافراز در دیدار نمایندگان استان لرستان:

توفیقات بیشتر رسانه ملی در گرو بودجه کافی است

در نشست مشترک رئیس رسانه ملی و معاون علمی وفناوری رئیس جمهور تاکید شد:

صداوسیما پیشرو در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان

تفاهم نامه همکاری بین سازمان صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان امضا شد.
کد خبر: ۸۰۴۵۰۹
صداوسیما پیشرو در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشست رئیس رسانه ملی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور راه های تعامل میان صدا و سیما و این معاونت بررسی شد.

در این جلسه دکتر سرافراز با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج اقتصاد دانش بنیان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن یاد آور شد: ضروری است که صداوسیما با بهره گیری از قالب های مختلف برنامه سازی به این موضوع اهتمام ورزد و رویکرد رسانه ملی نیز این است که اقتصاد دانش بنیان در جامع نهادینه شود.

وی تصریح کرد: صداوسیما موسسات مراکز و باشگاه هایی را که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالند معرفی خواهد کرد.

رئیس رسانه ملی یادآور شد: می توان برنامه هایی را پیش بینی کرد که در آنها این موسسات به عنوان الگو هایی که بر پایه فکر و اندیشه گروهی به موفقیت رسیده اند به جامعه معرفی شوند.

دکتر سرافراز تصریح کرد: استمرار پخش این برنامه ها در ساعاتی منظم و در دوره ای خاص تاثیر گذار خواهد بود و منجر به ترویج تفکر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان می شود. وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد پارک فناوری رسانه ملی تاکید کرد که از وظایف اصلی صداوسیما ترویج علم و معرفی عالمان در حوزه های مختلف است.

http://pririb.ir/sitepics/newspics/564269586IMG_2080.jpg

دکتر ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار یاد آور شد: بزرگترین مشکل در موضوع اقتصاد دانش بنیان نداشتن فرهنگ آن است چرا که در دوره های مختلف از نفت بهره گرفته ایم.

وی تصریح کرد: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان جوانان هستند، چون اهل نوآوری اند و از ریسک پذیری بالایی برخوردارند.

دکتر ستاری با بیان اینکه در گذشته شرکت های نفتی و فولاد بزرگترین شرکت های جهان محسوب می شدند، گفت: در شرایط کنونی، شرکت هایی که بر پایه اقتصاد دانش بنیان متمرکزند جزو شرکت های برتر محسوب می شوند .

وی یاد آور شد: که دانشگاه ها و مراکز آموزش ما باید به سمت ترویج و گسترش شرکت های فناوری گام بردارند.

در این نشست که برخی از معاونان رسانه ملی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حضور داشتند، تفاهم نامه همکاری بین صدا وسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به امضاء رسید. در این تفاهم نامه بر ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان در امر تحقیق و توسعه، تولید تجاری محصولات و همچنین ایجاد زیر ساخت های مناسب برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از تجاری سازی و بومی سازی فناوری ها و نوآوری های این شرکت ها تاکید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها