نوبخت در همایش فرمانداران سراسر کشور :

قرار نیست از سفره کارمندان چیزی بزنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در ردیف پرداختهای بودجه ۹۴ نیاز به شش هزار میلیارد تومان صرفه جویی است که قرار نیست در این صرفه جویی از سفره کارمندان چیزی زده شود.
کد خبر: ۸۰۳۶۱۳
قرار نیست از سفره کارمندان چیزی بزنیم

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، محمدباقر نوبخت در همایش فرمانداران سراسر کشور در تالار وزارت کشور افزود: با مروری بر دریافتها و پرداختهای بودجه سال 1394 در مجلس شورای اسلامی، پیش بینی عملکرد بودجه متفاوت با ارقام مصوب است.

وی گفت: بودجه 94 با منابع عمومی 224 هزار میلیارد تومان به مجلس ارسال شد و در آن زمان با قیمت نفت 72 دلار پیش بینی ، تهیه و تقدیم مجلس شد.

نوبخت افزود: این در زمانی بود که تا تصویب لایحه، قیمت نفت به زیر 50 دلار رسید، لذا دولت اعلام کرد که لایحه بودجه باید متناسب با افت قیمت نفت تعیین شود اما مجلس دریافت بودجه 224 هزار میلیارد تومانی پیشنهادی دولت را به 236 هزار میلیارد تومان افزایش داد لذا اعلام کرد اعداد و ارقام در اعتبارات هزینه های تملک دارایی سرمایه ای بر پایه 236 هزار میلیارد تومان است که این عدد خوشبینانه و غیر واقعی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد: بعد از آن در ماده واحده ای تصریح شد در شش ماهه اول سال 94 سقف منابع عمومی در حدود 220 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 16 هزار میلیارد تومان تغییر یابد.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت نیز با مدیریت لازم برخی جداول بودجه را ابلاغ کرد.

نوبخت گفت: اما 220 هزار میلیارد تومان هم قابل تحقق نیست و لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بعد از تصویب قانون بودجه پیش بینی از واقعیتهای بودجه انجام و پیش نویسی را در این زمینه تهیه کرد.

نوبخت در تشریح پیش نویس لایحه بودجه افزود: در خوش بینانه ترین شرایط با احتساب نفت 52 دلاری کل منابع استحصالی ما در بودجه سال 94 در مجموع 199 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: از این مبلغ برخی پرداختها شامل بودجه های عمرانی و جاری اجتناب ناپذیر است که در بخش بودجه عمرانی مجلس تأکید کرده که در هر شرایطی باید سی هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی پرداخت شود.

سخنگوی دولت گفت: سال گذشته نیز با وجود کاهش درآمدها 32 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی اختصاص یافت.

نوبخت در ادامه به ردیف حقوق و دستمزد در بودجه سال 94 اشاره کرد و افزود: این بخش هیچگونه کاهشی نخواهد داشت.

وی گفت: در بخش سایر بودجه سال 94 شامل بودجه کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و ردیفهای متمرکزی مثل روند 6300 میلیارد تومان برای یارانه ها هیچ تغییری نخواهد یافت.

وی در باره منبع درآمدی هدفمندی یارانه ها گفت: باید بر اساس نزدیک کردن قیمت سوخت به فوب خلیج فارس و قیمت تمام شده آب و برق و اختصاص 50 درصد از منابع درآمدی به خانواده ها و سی درصد به تولید و بیست درصد به دولت برای کارهای عمرانی و جاری باید ردیف دریافتها و پرداختها واقعی شود.

وی رقم اختصاص یافته اعتبارات عمرانی در سال 94 را 36 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: ما در مجموع برای اتمام طرحهای عمرانی 400 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی گفت: 2900 طرح ناتمام در سال گذشته شناسایی شد و با اولویت بندی قرار شد در سال 93 دویست و چهل و شش طرح که بالای هشتاد درصد پیشرفت داشتند به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها