در دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت

طراحی پرنده بدون سرنشین ویژه امداد و نجات

در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد

هواپیمای بدون سرنشین «طرلان» رونمایی شد

هواپیمای بدون سرنشین طرلان واحد علوم و تحقیقات به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی (جشنواره فرهیختگان) رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۲۰۴۹
هواپیمای بدون سرنشین «طرلان» رونمایی شد

هواپیمای بدون سرنشین طرلان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با هدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین، به همت دانشجویان واحد علوم و تحقیقات متشکل از محمد مهدی خندان، مصطفی تکبیری، حامد اسماعیلی علیائی، محمد علی انصاری جعفری و با راهنمایی فرشاد پازوکی طراحی و به مرحله ساخت رسید.

ماموریت پیش بینی شده برای این پرنده، فیلمبرداری، ثبت و ارسال اطلاعات به صورت زنده به ایستگاه زمینی است و در ۲ ارتفاع مختلف به صورت خودکار با مداومت پروازی دو ساعت پرواز می کند و این پرنده قادر به حمل محموله ای به وزن ۲ کیلوگرم است.

سطح خارجی این پرنده از جنس کامپوزیت بوده و در مقاطع حساس، با استفاده از الیاف کربنی تقویت شده است.

همچنین دم «T» شکل آن به وسیله یک بوم کربنی به انتهای بدنه متصل شده است. قدرت جلو برندگی این هواپیما را یک موتور بنزینی با قدرت ۳.۵ اسب بخار و حداکثر دور موتور rpm۷۲۰۰ تامین می کند.

طول بدنه۱۹۰ سانتی متر، طول دهانه بال ۳ متر، ارتفاع۶۵ سانتی متر، یک عدد موتور بنزینی ۳.۵ اسب بخار، بدنه سبک تمام کامپوزیتی،تقویت شده با لایه های کربنی(فایبر گلس و کولار) از مشخصات ظاهری این هواپیمای بدون سرنشین است.

همچنین وزن برخاست ۱۲ کیلوگرم، مداومت پروازی ۱۲۰ دقیقه، وزن محموله ۲ کیلوگرم، حجم سوخت۱ لیتر، سقف پروازی ۳ کیلومتر و تجهیز به خلبان خودکار از مشخصات فنی این پرنده است.

تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزا پرنده (تقسیم شدن به ۵ قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه اندازی پرنده در کمتر از ۳ دقیقه با ۲ اپراتور و راه اندازی ایستگاه زمینی در کمتر از ۴ دقیقه از ویژگی های متمایز آن به شمار می رود

این هواپیمای بدون سرنشین در جنگلبانی، مرزبانی، کنترل ترافیک شهری، کنترل و بازرسی خطوط نفت، نقشه برداری از عوارض زمین و ... کاربردهای فراوانی دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها