تلویزیون رسمی عراق روز دوشنبه از آغاز عملیات آزادسازی حومه تکریت و جنوب سامرا تحت عنوان «لبیک یا رسول الله» خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۵۷۲
عملیات آزادسازی حومه تکریت و جنوب سامرا آغاز شد

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که عملیات «لبیک یا رسول الله» برای آزادسازی بخش های باقی مانده از تکریت و همچنین جنوب غرب سامرا به سوی الرمادی امروز آغاز شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق 31 مارس از ورود نیروهای نظامی به شهر تکریت و برافراشته شدن پرچم عراق در ساختمان استانداری صلاح الدین خبر داده بود.

نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره کوتاهی ارتش این کشور در مبارزه با داعش را ناشی از اطلاعات نادرست وی دانست و وعده داد که نیروهای عراقی طی چند روز آینده شهر الرمادی را از چنگ این گروه تروریستی آزاد می کنند.

العبادی همچنین اعلام کرد که عملیات مهم و گسترده ای برای مقابله با حملات داعش به استان الانبار ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هر چند سقوط الرمادی به عنوان پایتخت بزرگ ترین استان عراق سوالاتی را درباره راهبرد بغداد برانگیخت، اما این رخداد، راهبرد واشنگتن در زمینه مقابله با این گروه تروریستی را نیز به شدت زیر سوال برده است.

آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش از سال گذشته خاک عراق را هدف حملات هوایی قرار داده اند.

واشنگتن همچنین به بهانه آموزش ارتش عراق مستشارانی نظامی به این کشور اعزام کرده است اما هیچ یک از این راهبردها تاکنون نتوانسته مانع از اجرای تاکتیک های خشونت آمیز داعش شود.

گروهک تروریستی تکفیری داعش به تازگی کنترل بخش های مهمی از شهر الرمادی را در دست گرفت.

عراق برای بازپس گیری این شهر واقع در استان الانبار تجهیزات نظامی و نیروهای نظامی و مردمی را به این مطنقه اعزام کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها