معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه از آمادگی و برخورد قاطع دستگاه قضایی برای هرگونه اخلال و بی‌نظمی و امور خلاف قانون در قبل، حین یا بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال خبر داد و هرگونه احتمال تکرار اتفاقات مشابه سال 88 در کشور را رد کرد.
کد خبر: ۸۰۰۶۰۷
اژه‌ای: اتفاقات سال 88 دیگر تکرار نمی‌شود

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت کشور و سایر نهادهای نظارتی و اجرایی به نحو مطلوب در حال انجام وظایف خود در این خصوص هستند.

واکنش حدادعادل به اظهارات اخیر ترکان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور با این مضمون که با توجه به مشغله نمایندگان برای انتخابات پیش‌رو، عملا تب و تاب استیضاح وزیران در مجلس خوابیده است، گفت: نمایندگان مجلس به وظایف خود هم در عرصه انتخابات و هم در مورد مجلس بخوبی عمل خواهند کرد.

به گزارش فارس، حدادعادل اظهار کرد: نمایندگان اگر جایی لازم ببینند، استیضاح هم خواهند کرد، اگر تشخیص ندادند استیضاح هم نمی‌کنند.

کواکبیان رئیس‌ موقت خانه احزاب شد

انتخاب هیات رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب روز پنجشنبه با حضور نزدیک به 180 حزب برگزار و مصطفی کواکبیان به عنوان رئیس آن انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات هیات رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب رای گیری در محل وزارت کشور انجام گرفت و پس از برگزیده شدن کواکبیان با 71 رای، حسن غفوری‌فرد با 33 رای به عنوان نایب‌ رئیس و مرتضوی کیاسری با 29 رای انتخاب شدند.

همچنین ظفرزاده با 64 رای و نمازی با 49 رای به عنوان منشی انتخاب شدند. ناظر اول حشمتیان با 64 رای و عفتی با 40 رای این اعضای هیات رئیسه به صورت موقت و برای اصلاح اساسنامه انتخاب شدند.

اصلاح اساسنامه خانه احزاب قرار است با حضور دبیران کل و نمایندگان احزاب انجام بگیرد و پس از آن مجمع عمومی و اعضای شورای مرکزی انتخاب شوند.

همچنین یدالله طاهرنژاد، عضو هیات اجرایی خانه احزاب از برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب بلافاصله پس از اصلاح اساسنامه خانه احزاب در 21 خرداد خبر داد.

واکنش مسئول دفتر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی به انتشار یک نامه

به دنبال انتشار تصویر نامه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی به علی‌اکبر ولایتی در ایام انتخابات پیشین ریاست جمهوری، مسئول دفتر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در همان ایام رقابت‌های انتخاباتی توصیه‌های متعددی برای برخی از نامزدها در جبهه اصولگرایی داشتند که عموما نصیحت‌های پدرانه و توصیه‌هایی به اشخاص بود و این البته مختص به دکتر ولایتی نبود.

ابراهیم انصاریان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بنده شهادت می‌دهم که آن مرحوم به هیچ وجه راضی به انتشار عمومی هیچ یک از این توصیه‌ها و بعضا نامه‌ها نبودند، حال چطور پس از دو سال آن هم فقط آنچه مربوط به دکتر ولایتی و در چنین شرایطی که ایشان آن مواضع شایسته و محکم را در بحث هسته‌ای ارائه داده‌ و به عنوان یک عنصر فعال در عرصه دیپلماسی کشور بویژه در منطقه پیرامونی نقش‌آفرین هستند منتشر می‌شود، جای تامل دارد.

ناکامی عربستان در حمله موشکی به کشتی ایرانی

نیروهای انصارالله موفق شدند 15 عنصر اطلاعاتی عربستان سعودی را که ماموریت داشتند کشتی نجات ایرانی را هدف حمله موشکی قرار دهند، بازداشت کنند.

باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت: نیروهای انصارالله موفق شدند 15 عنصر اطلاعاتی عربستان سعودی را که ماموریت داشتند کشتی نجات ایرانی را هدف حمله موشکی قرار دهند، بازداشت کنند.

در همین حال خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد کشتی ایرانی، محموله ارسالی برای یمن را در جیبوتی تخلیه خواهد کرد تا سپس به یمن ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها