همزمان با انتخابات هیأت رئیسه مجلس

آیا رغبتی برای تغییر مدیریت مجلس وجود دارد؟

پنجم خرداد ماه ،انتخابات هیأت رئیسه مجلس نهم برای سال آخر این مجلس در حالی برگزار می شود که ازجمع بندی جلسات طیف های سیاسی اینگونه بر می آید که رغبتی برای تغییر ترکیب هیات رئیسه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۹۹۹۰۷
آیا رغبتی برای تغییر مدیریت مجلس وجود دارد؟

تا سالروز تشکیل مجلس فاصله زیادی باقی نمانده و پیش بینی ها براین است که مطابق عملکرد هیأت رئیسه، تغییرات جدی شامل حال مدیریت فعلی درمجلس نخواهد شد بطوریکه ریاست علی لاریجانی بر مجلس ونائب رئیسی محمد حسن ابوترابی فرد و محمد رضا باهنر در عین نارضایتی برخی از نمایندگان تثبیت شده است.

به گفته اکثر نمایندگان، در سال آخر فعالیت مجلس نهم، بیشتر تمایل بر از بین رفتن ضعف‌ها و مشکلات و پیشبرد اهداف همزمان با نزدیکی به اسفندماه و برگزاری انتخابات مجلس دهم است لذا رغبت چندانی برای تغییر ترکیب هیأت رئیسه مشاهده نمی‌شود ولی احتمال برخی تغییرات کوچک در ترکیب دبیران یا ناظران وجود دارد.

بر اساس اظهارات غلامعلی حداد عادل به عنوان اصلی ترین رقیب ریاست مجلس وی هیچ تمایلی برای حضور در هیأت رئیسه نداشته و به صراحت اعلام کرده که امسال برای این انتخابات کاندیدا نخواهد شد.

فراکسیون اصولگرایان نیز ظاهراً با ابقای ترکیب هیأت رئیسه فعلی موافقت کرده و در جلسات خود به این نتیجه رسیده که وحدت و همسویی با سایر جریان‌های مجلس برای ابقاء ترکیب هیأت رئیسه فعلی آن هم در آستانه انتخابات مجلس فواید بیشتری دارد و می تواند مدل و نشانی از وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده باشد.

بر این مبنا اصلاح طلبان مجلس نیز بر این نظر هستند که جهت گیری و رویکرد هیأت رئیسه در سال آخر مجلس تغییری نخواهد کرد،مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس گفته قطعاً فضایی برای رأی آوردن تندرو ها در هیأت رئیسه مجلس هم فراهم نیست.

در میان گمانه زنی ها البته برخی تغییر محمد رضا باهنر از نائب رئیسی دوم مجلس و احتمال جایگزین شدن فرد دیگری ،از فراکسیون رهروان ولایت و حضور نزدیکان به علی لاریجانی دراین صندلی را محتمل می دانند.صحبت بر سر این است که شاید الیاس نادران نماینده تهران امسال هم دوباره رقابت بر سر نایب رئیسی مجلس را در صحن علنی تجربه کند و یا کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس و نماینده شاهرود قصد محک زدن خود در این رقابت را داشته باشد.

حال برمبنای برنامه‌ریزی‌های انجام شده،انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در سال پایانی مجلس نهم، روز سه‌شنبه هفته آینده، پنجم خرداد در صحن علنی خانه ملت برگزار و نمایندگان در روز چهارشنبه ششم خرداد ، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها