«بیوه سفید» بازهم خبر ساز شد

کشته شدن ۴۰۰ نفر توسط یک زن

سامانتا لیوسوایت که از وی با عناوینی همچون بیوه سفید یاد می شود تبدیل به یکی از اعضای اصلی گروه های تروریستی در آفریقا شده بطوریکه می گویند این زن مسئول مستقیم کشته شدن ۴۰۰ نفر در سومالی و کنیا است.
کد خبر: ۷۹۹۰۴۷
کشته شدن ۴۰۰ نفر توسط یک زن

بیوه سفید و یا تحت تعقیب ترین زن جهان بار دیگر به یکی از تیترهای اصلی رسانه های غربی تبدیل شده بطوریکه دیلی تلگراف در شماره امروز خود می نویسد: یکی از مقامات بلندپایه سرویس اطلاعاتی سومالی می گوید بیوه سفید هم اکنون به یکی از افراد بلندپایه و مورد اطمنیان رهبران گروه های تروریستی همچون الشباب تبدیل شده بطوریکه عملیات هایی همچون انفجارهای انتحاری، بمبگذاری و یا حمله به نقاط مختلف ازسوی وی رهبری می شود.

به گفته این مقام سومالیایی، با توجه به آنکه در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از رهبران گروه های ترویستی همچون الشباب در حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده اند سامانتا لیوسوایت در این گروه ها رشد کرده و اکنون تبدیل به یکی از اعضای بلندپایه گروهی همچون الشباب تبدیل شده است.

البته گفته می شود سامانتا در امر آموزش زنان انتحاری عضو داعش نیز فعالیت دارد و آموزش این افراد تحت هدایت وی انجام می شود.

کماندوهای آمریکایی در سال ۲۰۱۳ عملیاتی را برای بازداشت و یا کشتن این زن در سومالی انجام دادند که این عملیات راه به جایی نبرد.

سامانتا همان زنی است که در حمله سال ۲۰۱۳ به مرکز خریدی در نایروبی و گروگان گیری آن که ۶۷ کشته بر جا گذاشت دست داشت و در رسانه های جهان به بیوه سفید معروف شده است. پس از مشخص شدن حضور این زن در ناآرامی های نایروبی، اینترپل دستور بازداشت وی را صادر کرد.

وی دختر یک سرباز سابق بریتانیا است که در سن ۱۵ سالگی نام «شریفه» را برای خود برگزید. سامانتا در سال ۲۰۰۲ با «جرمی» (همسر اولش) آشنا شد و از وی صاحب دو فرزند است.

پس از کشته شدن جرمی، سامانتا با یک تروریست متخصص در زمینه مواد منفجره به نام «حبیب صالح الغنی» که اسم مستعار «اسامه» را برگزیده، ازدواج کرد. سامانتا در سال ۲۰۰۹ برای زندگی کردن با اسامه به کنیا رفت و صاحب فرزند سوم خود از او شد.

وی در رابطه با حمله تروریستی سال ۲۰۱۴ به یک رستوران در نزدیکی نایروبی پایتخت کنیا که محل تجمع شهروندان انگلیسی و ایتالیایی برای مشاهده بازی نهایی جام ملت های اروپا بودند، متهم است. در اثر آن حمله، سه نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها