روزنامه دیلی میل چاپ لندن نوشت: به تازگی مشخص شده "بیوه سفید" انگلیسی که در راس زنان تحت تعقیب جهان قرار دارد هم اکنون مشغول آموزش عملیات انتحاری به زنان در داعش است.
کد خبر: ۷۲۲۶۲۲
چه کسی زنان داعش را آموزش می دهد؟

به گزارش عصرایران، این روزنامه اضافه کرد: این زن 30 ساله "سامانثا لوثویت" نام دارد. او قبلا به زنان سومالی هم عملیات های مسلحانه آموزش می داد.

خانم لوثویت پس از مرگ همسرش (لیندسی) با شهروند انگلیسی به نام حبیب صالح غنی ازدواج کرد. غنی نیز از جمله افراد مرتبط با گروه های تروریستی است.

این زن همچنین یکی از متهمان دخالت در حمله تروریستی به مرکز خرید در پایتخت کنیا در سپتامبر 2013 است. این حمله توسط گروه "الشباب" نزدیک به القاعده در سومالی انجام و منجر به 67 کشته شد.

این زن علاوه بر این به نیروهای داعش درباره چگونگی استفاده و بهره برداری از رسانه ها را آموزش می دهد.

این نگرانی وجود دارد که تولید فیلم های وحشتناک از فعالیت های داعش به ویژه فیلم سربریدن افراد نیز از جمله فعالیت های این زن باشد.

پیشرفت قابل توجهی در روابط ایران و امریکا

یک روز پس از پایان مذاکرات هسته ای نیویورک، یک مقام ارشد کاخ سفید از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا سخن گفت.

به گزارش «انتخاب»، فیلیپ گوردن هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و منطقه خلیج فارس و دستیار ویژه اوباما گفت که پیشرفت قابل توجهی در روابط ایران و آمریکا در یکسال گذشته بوجود آمده است.

وی افزود: آمریکا و ایران پتانسیل این را دارند که کارهای مهمی بایکدیگر انجام دهند.

گوردن اضافه کرد که روابط جدید میان تهران و واشنگتن چند دوره طول خواهد کشید.

دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که ارتباط بین دولت های ایران و آمریکا اکنون تقریبا به روالی عادی تبدیل شده است.

گوردن ضمن هشدار نسبت به اعمال تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره گفت: دولت از کنگره بابت تحریم های سابق علیه تهران تقدیر می کند اما بابد بگویم که تحریم های جدید در توانایی ما برای مذاکره در جهت دستیابی به توافق هسته ای مشکل ایجاد می کند.

تهدید داعش برای اشغال اسپانیا و پرتغال

گروه تروریستی داعش تهدید کرد، ظرف پنج سال آینده با اشغال اسپانیا و پرتغال آن را به اندلس جدید تبدیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 'الیوم السابع'، روزنامه 'ای بی سی' چاپ اسپانیا نوشت گروه تروریستی داعش پس از گسترش نفوذ خود در سوریه وعراق در تلاش برای وحدت اراضی تحت خلافت خود، پرتغال واسپانیا را نیز وارد برنامه های خود کرده ومی خواهد با اشغال اسپانیا ظرف پنج سال آینده آن را به اندلس جدید تبدیل کند .

این روزنامه افزود: داعش در این زمینه تصاویر ونوارهای ویدیویی تهدید آمیز جدیدی پخش کرده است که شباهت زیادی با اقدامات رهبران القاعده از جمله اسامه بن لادن وایمن ظواهری در قرار دادن اسپانیا جزء تروریست های دائمی در اذهان خود دارد.

روزنامه اسپانیایی مذکور ،کاتالونیا را که جمعیت زیادی از مسلمانان را در خود جای داده است، مهمترین اماکن نگران کننده برای اسپانیا دانست به طوری که اخیرا در خانه یکی از ساکنان این منطقه پوستری یافت شد که در آن به نقل از داعش نوشته بود کاتالونیا متعلق به مسلمانان است .

اعتراف بزرگ اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرده است که سازمان های دولتی آمریکا تهدید ناشی از شورشیان افراطی در سوریه را دست کم گرفته بودند.

او در مصاحبه ای صریح گفت که نیروهای آمریکایی در همکاری با قبایل سنی موفق شده بودند القاعده را در عراق شکست دهند، اما اعضای این گروه با بهره برداری از خلاء قدرت در سوریه در قالب داعش سربرآوردند.

به گزارش بی بی سی ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین در ارزیابی وضعیت ارتش عراق در مقابله با جریان داعش نیز اشتباه کردند.

اوباما تصریح کرد، تروریست‌ها از درگیری‌های سوریه در پی جنگ داخلی در این کشور نهایت استفاده را کردند و داعش را به راه انداختند و توانستند نیروهای تازه‌ای جذب کنند.

اوباما گفت که تروریست ها با جذب بقایای ارتش قدیمی صدام در عراق موفق به کسب توان نظامی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها