سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد که نیروهای مردمی آماده آزاد کردن استان الانبار از دست نیروهای تکفیری داعش هستند.
کد خبر: ۷۹۸۷۴۹
آماده آزادسازی استان الانبار هستیم

‌«یوسف الکلابی» سخنگوی نیروهای «بسیج مردمی»‌ مبارزه با داعش، موسوم به «الحشد الشعبی» امروز از آمادگی نیروهای مردمی برای آزادسازی استان الانبار از دست نیروهای تروریستی خبر داد.

بنا بر گزارش «صوت العراق»، الکلابی در عین حال اعلام کرد که ورود الحشد الشعبی به استان الانبار، منوط به تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق است.

همچنین الکلابی گفت: الحشد الشعبی هیئتی رسمی و تحت اختیار فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است... ورود الحشد الشعبی به الانبار و حرکت آن بسته به دستور فرمانده کل قوا، حیدر العبادی است.

پیش از این عشایر استان الانبار، از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواسته بودند که تجهیزات بیشتر و فوری برای کمک به الانبار اعزام کند و اجازه اعزام نیروهای الحشد الشعبی به الانبار را صادر کند.

«احمد العلوانی» رئیس کمیته امنیتی استان «الانبار» یکشنبه (امروز) از موافقت شورای استانداری با همکاری نیروهای «بسیج مردمی» موسوم به «الحشد الشعبی» در جبهه‌های آزادی سازی این استان خبر داد.

در عین حال، اخبار میدانی از الرمادی مرکز استان الانبار، فلوجه و الکرمه حکایت از افزایش شدت درگیری‌ها میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای تروریستی داعش دارد.

وبگاه خبری «مرکز خبری» وابسته به «شبکة الإعلام العراقی» (IMN) امروز از کشته شدن 22 تروریست داعشی طی درگیری‌های دو روز گذشته در حومه شهرک «الکرمه» در نزدیکی «فلوجه» خبر داد و اعلام کرد که «حکیم درع الجمیلی»‌ مسئول ساخت راکت‌های دست‌ساز داعش در این درگیری‌ها کشته شد.

به گفته «حامد العیساوی» فرمانده نیروهای صحوه در منطقه عامریه فلوجه، الجمیلی از نیروهای بعثی داعش بود که مدیریت کارگاه ساخت راکت‌ها در منطقه صنعتی فلوجه را بر عهده داشت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها