وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ دستورالعمل حساب امانی پیش‌فروش مسکن خبر داد و گفت: نیاز به ۲۰ هزار واگن باری و ۲۵۰۰ واگن مسافری تا سال ۱۴۰۰ داریم.
کد خبر: ۷۹۸۶۱۲
دستورالعمل حساب امانی پیش‌ فروش مسکن ابلاغ شد

عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رسیدن به سند چشم‌انداز ۱۴۰۰ باید بیش از ۲۰ هزار کیلومتر خط آهن احداث شود، گفت: در حوزه واگن‌های باری به ۲۰ هزار واگن باری و در حوزه مسافری به ۲۵۰۰ واگن نیاز داریم، همچنین باید ۷۵۰ دستگاه لوکوموتیو اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبادی ورودی کلانشهرها باید ۴ خطه شود، افزود: برخی محورهای ریلی برای افزایش ظرفیت بار باید دوخطه شود.

وی با تاکید بر نوسازی خطوط فرسوده ریلی افزود: سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برای توسعه صنایع ریلی نیاز داریم.

آخوندی با اشاره به طرح حساب امانی پیش‌فروش مسکن، گفت: پیش‌فروش‌هایی که در ایران انجام می‌گیرد با استفاده از این حساب امانی انجام خواهد شد و در این طرح کالا برای آینده پیش‌فروش می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به دلیل اینکه خریدار امکان نظارت بر کالا را ندارد باید یک تیم بر پروژه نظارت کند و بانک امانتدار خریدار محسوب می‌شود. بانک بر فرآیند خود نظارت می‌کند و خریداران هم مبالغ را به بانک می‌پردازند.

وی گفت: این حساب با بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها هماهنگ شده است و براساس مصوبه هیات وزیران دستورالعمل از سوی وزیر راه و شهرسازی به بانک مسکن و سایر بانک‌ها ابلاغ شده است و آنها می‌توانند براساس این دستورالعمل وارد این کار شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها