پخش مجموعه نمایشی «دو برادر» از امروز در رادیو نمایش آغاز می‌شود. این نمایش به مناسبت 25 اردیبهشت (جمعه) که روز ملی حکیم فردوسی نامگذاری شده است به شنوندگان رادیو نمایش ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۱۲۴

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو، نمایش دو برادر را پیمان مجیدی بر اساس یکی از داستان‌های شاهنامه نوشته و داستان آن درباره زال است که فرزندش شغاد را به دلیل پیشگویی ستاره‌شناسان که طالع او را نحس و شوم خوانده بودند به کابلستان فرستاد. شغاد که همه عمر از خانواده دور بود به تحریک شاه کابلستان، کینه در سینه‌اش جوشید و پذیرفت که در نقشه قتل برادرش شرکت کند، از این رو به ایران بازگشت و ....

این نمایش رادیویی را صدرالدین شجره کارگردانی کرده و بیوک میرزایی، شمسی صادقی، اسماعیل بختیاری، محمد آقامحمدی، سلمان خطی، مهدی طهماسبی، محمدرضا علی، غلامحسن تسعیری، حبیب بختیاری و راضیه مومیوند در آن بازی می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند این نمایش را ساعت 8 و 30 دقیقه از رادیو نمایش بشنوند.

تست گویندگی در غرفه رادیو ایران

رادیو ایران همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب از علاقه‌مندان به گویندگی تست صدا و بازیگری می‌گیرد و تاکنون بیش از 500 نفر به غرفه این رادیو در نمایشگاه کتاب مراجعه کرده‌اند.

به گفته یدالله گودرزی، مدیر گروه اندیشه و فرهنگ رادیو ایران تاکنون استقبال خوبی از بخش‌های مختلف غرفه رادیو ایران به عمل آمده که از جمله این بخش‌ها می‌توان به تست گویندگی و بازیگری اشاره کرد. در این بخش مخاطبان برای لحظاتی خودشان به عنوان گوینده رادیو مقابل میکروفن می‌نشینند و آرش احمدی و محمودرضا قدیریان گویندگان رادیو ایران از آنها تست می‌گیرند. اگر صدای ویژه و خاصی وجود داشت در برنامه‌های رادیو ایران از آنها استفاده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها