وزیر کشور درباره اظهارات مشاور رئیس‌جمهور درباره تغییر استانداران، گفت: آشنا نظر شخصی خود را درباره تغییر استانداران گفته است، متولی این کار، بنده و شخص رئیس‌جمهور هستیم.
کد خبر: ۷۹۶۸۳۱
«آشنا» نظر شخصی خود را درباره تغییر استانداران گفته است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز (دوشنبه)‌ در حاشیه نخستین همایش سراسری استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور مبنی بر تغییرات گسترده استانداران، گفت: ایشان قطعاً نظر شخصی خود را گفته‌ است و حتی با مصاحبه‌ای که با روزنامه داشتند اعلام کردند که تحلیلشان را از این مطلب گفته‌اند.

وی افزود: به هر حال جابجایی مدیران یک امر جاری بوده و هست اما شخص رئیس جمهور و بنده اگر احساس کنیم که در این زمینه نیاز به تغییر است متناسب با شاخص‌ها کار تغییر صورت می‌گیرد و این یک امر جاری است، اما اکنون که در خدمت شما هستم بحث خاصی در این خصوص مبنی بر تغییر و تحولات در استانداری‌ها مطرح نیست.

رحمانی فضلی در خصوص حادثه مهاباد با بیان این مطلب که متاسفانه از این اتفاق ضد انقلاب بهره‌برداری کرد و همین بهره‌برداری آنان موجب تحریک جوانان این استان شد، اظهار داشت: معتمدین مهاباد و همچنین فرماندار این شهرستان که از افراد بومی به حساب می‌آیند نقش بسیار خوبی در آرام‌سازی فضا داشتند. به هر حال فضای مقابل هتل یک جمع اجتماعی بود که عده‌ای ضد انقلاب می‌خواستند آن را به فضای امنیتی تبدیل کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه 21 نفر از ماموران ناجا بر اثر سنگ‌پرانی تجمع‌کنندگان زخمی شدند، اظهار داشت: صدا و سیما در این زمینه و در جهت روشنگری کمک شایانی کرد. باید بگویم که فرد خاطی به هیچ وجه عنصر امنیتی نبوده و تنها کارشناس ارزیابی خدمات رفاهی هتل بوده است.

وی همچنین از تشکیل یک تیم کارشناسی برای بررسی ابعاد حادثه مهاباد خبر داد و گفت: توصیه‌ام به مردم خوب در مناطق مختلف این است که به دولت و حاکمیت که با قدرت همه مسائل را حل و فصل می‌کنند اعتماد کنند و از رسانه‌ها نیز تقاضا دارم که حقیقت را به مردم منتقل کنند، چرا که منافع ملی مهم است و باید در اولویت قرار گیرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا شورای شهر قم بدون اینکه حکم شهردار این شهر توسط وزارت کشور امضا شود جلسه معارفه برگزار کرده‌اند و نظر وزیر کشور نسبت به این اقدام چیست، گفت: شهرداران کلانشهرها که بالای 200 هزار نفر جمعیت داشته باشند حکمشان توسط وزارت کشور زده می‌شود. ما درباره صلاحیت فرد معرفی شده برای شهرداری قم بررسی کردیم، اما هنوز جواب استعلام‌ها درباره وی به ما نرسیده است. به هر حال اگر حکمی برای او زده شود این حکم غیرقانونی است و وزارت کشور اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان خواهد داد و با متخلفین نیز برخورد خواهد شد.

وزیر کشور همچنین درباره حادثه شیراز و نتیجه بررسی‌ها درباره عوامل متعرض شده به علی مطهری گفت: ما تمامی ابعاد این موضوع را بررسی کردیم، دستگاه‌های قاصر نیز شناسایی شدند و همه آنها با لیست مشخصات و مدارک خدمت رئیس جمهور ارائه شد و ایشان نیز آن را به قوه قضائیه ارجاع دادند و در دستور کار این قوه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از صدور حکم ما نیز دستگاه‌ها و عوامل مقصر را معرفی خواهیم کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها