با دستگیری متهم در برازجان فاش شد

توزیع شربت مسموم برای سرقت از زنان

مرد تبهکار که به بهانه پخش شربت نذری، زنان را بیهوش و اموال آنها را سرقت می‌کرد، هنگام سوار کردن آخرین طعمه‌اش برای اجرای نقشه سرقت در برازجان دستگیر شد.
کد خبر: ۷۹۶۸۰۷
توزیع شربت مسموم برای سرقت از زنان

به گزارش جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری متهم از بیست و پنجم فروردین، پس از انتقال همزمان سه زن مسموم به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان دهدشت آغاز شد. ماموران در جریان تحقیقات خود دریافتند، این سه زن درحالی که بیهوش بودند در پارک جنگلی و یکی از خیابان‌‌های شهر پیدا شده و به بیمارستان منتقل شده بودند.

در جریان تحقیق از بیماران مشخص شد، هر 3 نفر آنها از مرد ناشناسی شربت مسموم گرفته بودند که این مرد مدعی بود، برادرش در آستانه اعدام قرار گرفته و برای آزادی او شربت نذر کرده است.

در حالی که تحقیقات ماموران برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده و دستگیری متهم فراری ادامه داشت، 5 زن و پسر 2 ساله‌ای که به شیوه‌ای مشابه مسموم شده بودند نیز به بیمارستان منتقل شدند. این افراد هم پس از نوشیدن آبمیوه تعارفی از سوی یک مرد میانسال بیهوش شده بودند.

اموال برخی بیماران سرقت شده بود

با توجه به حساسیت موضوع، تجسس‌های گسترده پلیس در این رابطه آغاز شد و ماموران دریافتند، متهم که راننده یک خودروی پراید بوده، 8 نفر از قربانیان را در خیابان‌های شهر و پارک جنگلی دهدشت و یک نفر را در شهر چرام به دام انداخته و شربت مسموم را به آنها داده است. آزمایش پزشکان نیز مشخص کرد، شربت، آلوده به ماده مخدر وداروهای بیهوشی بوده و پول و گوشی تلفن همراه برخی از طعمه‌ها سرقت شده است .

ردپای متهم فراری در مسمومیت‌های سریالی

3 روز پس از این حادثه، ماموران از طریق مسئولان یکی از بیمارستان‌های شهرستان گچساران مطلع شدند تعدادی از زائران مرقد بی‌بی حکیمه(س) این شهر مسموم شده‌اند. ماموران برای بررسی موضوع به بیمارستان اعزام شدند که معلوم شد مرد میانسالی به آنها شربت داده که به محض نوشیدن آن مسموم شده‌اند. چهره‌نگاری متهم نشان داد، همان متهم تحت تعقیب پلیس دهدشت این افراد را بیهوش کرده است.

با بررسی بانک مجرمان سابقه‌دار و چهره‌نگاری، ماموران متوجه شدند متهم به یک دزد سابقه‌دار شباهت دارد که همزمان با این سرقت‌ها خانه‌اش را ترک کرده است.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که زن جوانی با حضور در پلیس آگاهی از مرد راننده‌ای به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد .

زن مالباخته پلیس را به یک قدمی سارق رساند

این زن در شکایتش گفت: روز حادثه به‌عنوان مسافر در یکی از محله‌های شهر یاسوج سوار خودروی پرایدی شدم تا به خانه‌ام باز گردم. در میانه راه راننده از شربتی که همراه داشت یک لیوان به من تعارف کرد و مدعی شد برادرش اعدامی بوده و برای آزادی او نذر کرده است. غافل از این که او چه نیتی در سر دارد ، شربت را نوشیدم . دقایقی بعد سرم گیج رفت و بیهوش شدم . زمانی که به هوش آمدم متوجه سرقت طلاهایم شدم.

در شاخه دیگری از تحقیقات ماموران مشخصات خودروی متهم و چند شماره از پلاک او را به‌دست آورده و در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند.

دستگیری متهم در آخرین شکار

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که ماموران ردپای او را در شهرستان برازجان استان بوشهر شناسایی کرده و جمعه گذشته برای دستگیری او به این شهر اعزام شده و متهم فراری را در حال سوار کردن زن جوانی شناسایی و دستگیر کردند. زن جوان هم مدعی شد، به‌عنوان مسافر قصد سوار شدن به خودرو را داشته است.

در بازرسی از خودروی متهم مقداری پودرقرص کلونازپام، یک پاکت آبمیوه، چند لیوان یکبار مصرف، یک جعبه شیرینی و 15 گرم تریاک کشف شد .

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره به جام‌جم گفت: در بررسی سوابق کیفری متهم معلوم شد او سارقی سابقه‌دار است که مدتی در زندان بوده است .

اعتراف متهم

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: متهم با انتقال به پلیس آگاهی دربازجویی‌ها اعتراف کرده پس از بیهوش کردن طعمه‌هایش، پول و گوشی تلفن همراه تعدادی از آنها را سرقت کرده است .

وی یادآور شد: در ادامه تحقیقات از متهم معلوم شد او حتی در پوشش مسافربر زنان را فریب داده و به شیوه‌ای مشابه به آنها شربت مسموم داده و اموالشان را سرقت کرده است . متهم زمانی که متوجه شده‌ پلیس در تعقیبش است به شهرستان برازجان فرار کرده و اقدامات مجرمانه‌اش را در آنجا اجرا کرده بود.

زنگ خطری برای مردم

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به مردم از آنها خواست از قبول انواع خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین افرادی و مشکوک شدن به آنها موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند و برای تردد در شهر از اتوبوس یا تاکسی استفاده کرده و از سوار شدن به خودروی‌های شخصی خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها