اطلاعات منتشر نشده از زندگی ابوبکر بغدادی

سنگسار به دلیل مخالفت با «جهاد نکاح»

تکفیری‌های داعش، امروز (یکشنبه)، 17 زن را در شهر موصل، به دلیل عدم پذیرش آنچه که آن را «جهاد نکاح» می‌خوانند، سنگسار و به قتل رساندند.
کد خبر: ۷۹۶۵۵۵
سنگسار به دلیل مخالفت با «جهاد نکاح»

به گزارش فارس، «سعید مموزینی» مسئول اطلاع‌رسانی شعبه 14 حزب دموکراتیک کردستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری «خندان» نوشت: تروریست‌های داعش، امروز 17 زن را در شرق موصل سنگسار کردند زیرا این زنان حاضر نشدند با عناصر این گروه تروریستی ازدواج کنند.

این نخستین بار نیست که داعش، زنان را به دلیل مخالفت با آنچه که جهاد نکاح می‌نامند، قتل عام می‌کند. 26 آذر گذشته وزارت حقوق بشرعراق در بیانیه ای اعلام کرد: «ابوانس اللیبی» از تروریستهای داعش، 150 دختر و زن عراقی را که برخی از آنها باردار بودند در فلوجه به علت اینکه حاضر نشدند درجهاد نکاح شرکت کنند به قتل رسانده است .

اطلاعات منتشر نشده از زندگی ابوبکر بغدادی

به تازگی دو گروه از گزارشگران آلمانی موفق شدند مدارک فراوان و عکس‌های منتشرنشده‌ای از زندگی گذشته رهبر گروه تروریستی "داعش" بدست آورند.

این مدارک جدید نشان می‌دهند که ابوبکر بغدادی در شهر سامرا در خانواده‌ای تنگدست و محروم به دنیا آمده است. به گفته گزارشگران آلمانی "مدارک جدید هم‌چنین گواه آن‌اند که بغدادی از دوران جوانی شیفته قدرت بوده است."

به گزارش «تیک»، ابوبکر بغدادی کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شود و تنها عکس موجود مربوط به حضور وی در "مسجد نوری" در موصل است. بنا به گزارش گاردین، بغدادی دو ماه پیش به علت آسیب دیدگی شدید ستون فقرات از سوی دو پزشک در موصل مورد معاینه و معالجه قرار گرفته است.

عبدالرحمن مصطفی قدولی که به نام ابوعلا افری مشهور است، یکی از یاران نزدیک ابوبکر بغدادی است. دولت آمریکا افری را مرد شماره ۲ گروه "دولت اسلامی" می‌داند.

هاشم هاشمی، مشاور دولت عراق و کارشناس گروه "دولت اسلامی" در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت: «افری باهوش، مدبر و رهبری توانا است. در صورت مرگ بغدادی او رهبری داعش را برعهده خواهد گرفت.»

بازداشت شاهزاده مقرن

شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز بن آل سعود در بازداشت خانگی به سر می‌برد و همه تماس‌های وی با بیرون از کاخ قطع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما»، «اسعد امبیه ابوقیله» نویسنده و خبرنگار سایت لحج نیوز دیروز شنبه در اظهاراتی گفت: شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود در بازداشت خانگی به سر می‌برد و تقریبا یک هفته است که قادر به استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیست.

وی افزود: شاهزاده مقرن همچنین از به حضور پذیرفتن میهمان در کاخ خود و یا برگزاری نشست و جلسات در داخل کاخ منع شده است.

این خبرنگار لیبیایی همچنین از شنیده شدن صدای تیراندازی در داخل کاخ مقرن بن عبدالعزیز خبر داد.

پادشاه عربستان چندی پیش ولیعهد خود مقرن بن عبدالعزیز را برکنار و «محمد بن نایف» وزیر کشور را جانشین خود معرفی کرد.

خبرنگار لحج نیوز افزود: هفته گذشته شایعاتی درباره تلاش برای ترور پادشاه عربستان منتشر و فورا مقرن بن عبدالعزیز به این اقدام متهم شد و بلافاصله «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی دستور اعدام رئیس تشریفات دربار کاخ خود و معاونان وی را صادر کرد. وی حتی دستور اعدام مقرن بن عبدالعزیز را نیز صادر کرده بود؛ اما بنا بر دلایلی تنها به بازداشت خانگی وی بسنده کردد.

از سوی دیگر، هیچ‌کس از سرنوشت شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» اطلاعی ندارد و ناظران سیاسی احتمال می‌دهند وی بازداشت شده باشد. برخی شایعات هم از اعدام وی حکایت دارد.

طرح عربستان برای آینده یمن

منابع بلند پایه سیاسی در یمن از طرح سه مرحله‌ای عربستان برای کنفرانس قریب الوقوع ریاض پرده برداشته و اعلام کردند که برخی چهره‌های سیاسی برجسته از احزاب جنوب یمن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری العربیه الجدید، منابع یمنی حاضر در ریاض فاش کردند که عربستان طرحی را برای مذاکرات آتی پیرامون یمن که قرار است 16 و 17 ماه جاری میلادی در ریاض برگزار شود، آماده کرده و قصد دارد این طرح را که از آن به عنوان نقشه راه آینده یمن یاد می‌کند، به یمنی‌ها تحمیل کند.

بنا به گفته این منابع، نقشه راه پیشنهادی ریاض شامل سه مرحله یعنی پایان دادن به انقلاب حوثی‌ها، بازگشتن دولت در تبعید یمن و بازسازی این کشور و در نهایت تکمیل مرحله انتقالی و بازنگری در ساختار دولت است.

همچنین منابع مذکور تاکید کردند که در کنفرانس ریاض نمایندگان حزب کنگره ملی، به رهبری علی عبدالله صالح و چهره‌هایی جدیدی از جنبش‌های جنوبی یمن از جمله حیدرالعطاس، یاسین مکاوی، احمد بن دغر و حسین بن شعیب شرکت خواهند داشت.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند که روسیه تلاش می‌کند تا محل مذاکرات یمن را از ریاض به ژنو تغییر دهد و این چیزی است که صالح و انصارالله نیز خواهان آن هستند اما با پافشاری عربستان و متحدان عرب آن کنفرانس در موعد خود و در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها