رئیس پلیس فتای شاهرود گفت: فردی با اسم مستعار «ادموند» به اتهام نشر اکاذیب و مسایل غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر: ۷۹۶۲۵۴
«ادموند» دستگیر شد

سرهنگ غلامرضا کاظم زاده، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: با رصد پلیس فتای شاهرود در گروه های مجازی مشخص شد، فردی با نام مستعار «ادموند»، 23 گروه ضد فرهنگی در نرم افزار «لاین» و «واتس آپ» را راه اندازی کرده و در این گروه ها ضمن نشر اکاذیب و مسایل غیراخلاقی، اطلاعات شخصی اعضای گروه را نیز کسب می کند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد، این فرد جوانی 27 ساله است که خود را پیرو دین مسیحیت معرفی و 300 نفر را در 23 گروه در «لاین» و «واتس آپ» ساماندهی کرده بود.

به گفته فرمانده انتظامی شاهرود، پلیس فتا چند روز پیش این جوان را که اهل و ساکن شاهرود است در حوالی شهر بازداشت و در خودروی وی تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی حاوی اطلاعات اعضای گروه و سایر اطلاعات مجرمانه کشف کرد.

سرهنگ کاظم زاده با بیان اینکه مجرم در اعترافات خود سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد را هدف خود از تشکیل این گروه ها عنوان کرده، افزود: متهم در شهرهای تهران، مشهد، گلستان و سمنان دارای سوابق متعدد کیفری است.

فرمانده انتظامی شاهرود توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و در صورت مشاهده اقدامات مشکوک و غیرقانونی، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها