گودرزی: حرفی در مورد آقای کی‌روش نزدم‌، شنونده باید عاقل باشد

پس‌لرزه‌های یک مصاحبه جنجالی

اگر وزیر ورزش می‌دانست اظهاراتش در جمع پیشکسوتان فوتبال ایران تا این اندازه بازتاب خواهد داشت، شاید این‌گونه علیه سرمربی پرتغالی تیم ملی موضعگیری نمی‌کرد.
کد خبر: ۷۹۵۹۳۷
پس‌لرزه‌های یک مصاحبه جنجالی

پس از اظهارات جنجالی وزیر ورزش درخصوص کارلوس کی‌روش، موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری 22:45 شبکه دوم سیما در پنجشنبه 17 اردیبهشت به بحث خواستن یا نخواستن سرمربی تیم ملی از سوی وزارت ورزش اختصاص داشت. در همان برنامه بود که محمد دادکان بشدت از وزارت ورزش و محمود گودرزی انتقاد کرد و گفت، هدف فدراسیون و وزارتخانه این است که کی‌روش برود. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: حرف من این است که نه وزیر ورزش و نه کفاشیان کی‌روش را نمی‌خواهند. این را خود کی‌روش هم می‌داند. متاسفانه وزارت ورزش در بحث کی‌روش «با پا پیش می‌کشد و با دست پس می‌زند.» طبیعی است که وقتی در گذشته به کی‌روش اختیاراتی داده بودند و حالا می‌خواهند این اختیار را از او بگیرند، او دیگر کار نمی‌کند.

دادکان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که مردم از دروغ خسته شده‌اند، افزود: اگر واقعا کی‌روش را نمی‌خواهیم او را به یک اتاق ببریم و قراردادش را حساب کنیم و با رضایت از او جدا شویم. این‌طوری هم دو طرف راضی خواهند بود و هم بازتاب خوبی در دنیا دارد.

وی در ادامه با انتقاد از رویه‌ای که وزیر ورزش در پیش گرفته است، گفت: فلسفه ورزش و فوتبال چیست؟ آیا چیزی غیر از همبستگی و ایجاد نشاط است؟ از روزی که وزیر ورزش آمده، هر روز درگیر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است. مگر وزارتخانه کار دیگری ندارد؟ پرسپولیس امسال هفت مدیرعامل و چند مربی عوض کرده است. آیا پرسپولیس با 25 نفر، یعنی چند بازیکن و کادر فنی این همه دردسر دارد؟ مدام می‌گویند دادکان به جای انتقاد، راهکار بدهد. راهکار این است که شما (وزیر ورزش) بروید. آیا وضعیت ورزش با شما بهتر شده است؟ نه این‌طور نشده.

رئیس فدراسیون فوتبال هم از انتقادهای دادکان در امان نماند. دادکان با بیان این‌که علی کفاشیان هیچ اختیاری در نگه داشتن کی‌روش از خودش ندارد، گفت: ماندن کی‌روش دیگر دست وزیر نیست. دست فدراسیون فوتبال هم نیست. آقای کفاشیان برای سرگرمی می‌گوید شنبه با کی‌روش جلسه می‌گذارد. فقط دولت است که می‌تواند بگوید کی‌روش برود یا بماند. دفعه قبل هم دولت گفت که کی‌روش بماند، ولی دوباره دعوا شد.

این اظهارات دادکان البته خیلی زود با پاسخ کفاشیان همراه شد. رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری صبح دیروز خود در مشهد، گفت: نمی‌دانم این پشت پرده‌هایی که دادکان از آنها حرف می‌زند از کجا آمده، ولی حقیقت این است که دوره چهارساله اول کی‌روش که به پایان رسید و هیات رئیسه و کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیدند که وی توانمندی اداره تیم را دارد و می‌تواند برای تیم ‌ملی سودمند باشد. در همان زمان فدراسیون تصویب کرد که قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش برای چهار سال آینده نیز منعقد شود و می‌دانیم که در صورت لغو قرارداد باید خسارت بسیار زیادی را پرداخت کنیم. به همین دلیل طبیعتا اگر می‌دانستیم با کی‌روش نمی‌خواهیم ادامه دهیم، هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.

کفاشیان تصریح کرد: بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش فقط به این دلیل که احساس کرد وزارت ورزش و جوانان با وی موافق نیست، عنوان کرد که چرا باید به تیم ‌ملی لطمه بزنم و بهتر است که بروم که این مشکل پس از مذاکره با نماینده وزارت بررسی و حل شد. اما وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرد در صورتی که فدراسیون موافق حضور کی‌روش در ایران است این اتفاق بیفتد و دیگر پشت پرده‌ای وجود ندارد. کفاشیان با تاکید براین‌که کارفرمای کارلوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است، گفت: مطمئنا اگر هیات رئیسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده، او به فعالیتش ادامه خواهد داد.

و دوباره وزیر

اظهارات وزیر ورزش درباره سرمربی پرتغالی تیم ملی و این جمله معروف او که گفت «از این‌که یک بیگانه‌ که کارگر ما بوده، حالا کارفرما شده و ما را تحقیر می‌کند، رنج می‌بریم» دیروز خبرنگاران زیادی را به مجموعه ورزشی آستان قدس کشاند. بعد از صحبت‌های وزیر و البته موضعگیری‌های صورت‌گرفته در برنامه گفت‌وگوی خبری، سوال مشترک خبرنگارانی که وزیر ورزش را احاطه کرده بودند درباره صحبت‌هایی بود که او درباره کی‌روش مطرح کرد. با این حال محمود گودرزی با پاسخش همه را شگفت‌زده کرد. او گفت: من حرفی در مورد آقای کی‌روش نزدم و شنونده باید عاقل باشد. من اسمی از کسی نیاوردم. شما مجاز و مختار به هرگونه تحلیلی هستید.

وی درباره صحبت‌های پیرامون بحث پیمانکار و کارگر و این‌که منظور چه شخصی بوده است، اظهار کرد: با این صحبت‌ها خیلی‌ها موافق و خیلی‌ها هم مخالف بودند. درمورد تحلیل قضایا نیز چو دانی و پرسی سوالت خطاست!

وزیر ورزش و جوانان در خصوص عملکرد کی‌روش هم عنوان کرد: نظر تخصصی را در این زمینه باید افراد متخصص در حوزه فوتبال بدهند.

با توجه به این پاسخ‌های سر بسته وزیر ورزش باید منتظر روزهای آینده ماند و دید معادله پیچیده ماندن یا رفتن کی‌روش با توجه به مجهولاتش که حالا بیشتر از قبل هم شده است به چه پاسخی خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها