اگر علاقه‌مند و دنبال کننده اخبار مربوط به اتومبیل های کوپه و سدان اسپرت باشید، احتمالاً می​دانید که اتومبیل سازان آلمانی برای مدت‌های طولانی بازار چنین اتومبیل هایی را تحت سلطه داشته‌اند. در واقع برای سال‌های متمادی آئودی‌های سری RS و ام پاورهای دست‌پرورده ب‌ام‌و و همچنین مرسدس بنزهای AMG، در سگمنت اتومبیل های لوکس و اسپرت حکومت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۵۳۴۹
حمله کادیلاک به دژهای آلمانی + فیلم + عکس

اما از زمان معرفی اولین نسل اتومبیل‌های سری V و اعلام جنگ کادیلاک به آلمانی‌ها و ورود به مهمانی اسب‌بخارهای بالا در سال 2004، توجه خانه‌های تیونینگ آلمانی کمتر به سمت کادیلاک و تهدیدهای قریب‌الوقوع این کمپانی جلب بوده و به همین دلیل معرفی اتومبیل‌هایی نظیر ATS-V که برای شکست دادن اسپرت‌های آلمانی ساخته شده، اجتناب‌ناپذیر است.

اکنون فرصتی فراهم آمده تا در پیست فرمول یک آستین تگزاس به تست فنی این اتومبیل پرداخته و قابلیت‌های آن را به آزمایش بکشیم.

یک اتومبیل اسپرت لوکس ترکیبی از تناقضات مختلف است. چنین اتومبیل هایی مانند گرگی در لباس میش هستند و در حالی که نمای ظاهری مجلسی و لوکس دارند اما در باطن روی دیگری از خود نشان می‌دهند.

نمای ظاهری ATS-V ترکیبی از یک سدان اسپرت و یک کوپه خوش‌فرم بوده و ورودی هوای بزرگ جلو و هم‌چنین منفذ فیبر کربنی ورودی هوا روی کاپوت جلو نمای خشمگینی به اتومبیل بخشیده است.

پکیج 5.000 دلاری فیبر کربنی که در اتومبیل مورد تست نصب شده بود شامل اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، منفذ روی کاپوت و اسکرت (دامنه‌های جانبی) می‌شود.

صندلی‌های ریکارو اتومبیل بسیار راحت بوده و بدن را به‌خوبی پوشش می‌دهند ATS-V در حقیقت کوچک‌ترین و سبک‌ترین مدل از سری اتومبیل‌های V کمپانی کادیلاک بوده و حاصل سال‌ها تجربه‌ای است که کادیلاک در مدل CTS-V کسب کرده است.

درس‌هایی که در این ساخت این اتومبیل پس داده شده همگی مربوط به تجربه های قدیمی کادیلاک است اما این‌گونه نبوده که کادیلاک در ساخت ATS-V از مواد و مصالحی که در آرشیو خود داشته استفاده کند، بلکه در توسعه ATS-V پا را فراتر گذاشته است، در حالی که اتومبیل‌های سری V کادیلاک اغلب از موتورهای V8 مجهز به سوپرچارجر بهره می‌بردند اما ATS-V به یک موتور V6 به همراه توربو دوقلو مجهز است.

زیر کاپوت جلو ATS-V یک موتور V6 با شاتون‌های تیتانیومی و میل‌لنگ فولادی قرار دارد که توسط دو توربو چارجر پرخوران می‌شود. این موتور نسبتاً جمع‌وجور که در میان دیواره آتش و اکسل جلو جا خوش کرده است قادر به تولید 464 قوه اسب نیرو و 445 پوند – فوت (603 نیوتن‌متر) گشتاور می‌باشد و وظیفه انتقال نیرو را هم یک جعبه‌دنده 8 سرعتهٔ اتوماتیک یا شش دنده دستی بر عهده دارد.

زیر موتور اتومبیل یک صفحه آلومینیومی بزرگ کار گذاشته شده که هم وظیفه محافظت از اجزای موتور و هم بهبود ضریب آئرودینامیکی سطح زیرین اتومبیل را بر عهده دارد. هم‌چنین ATS-V نسبت به ATS استاندارد از بوش‌ها و اتصالات توپی قوی‌تری بهره‌مند است و ضریب سفتی فنرهای لول ATS-V بیشتر شده است.

5 نوع حالت رانندگی مختلف در ATS-V وجود دارد که امکان تنظیم دمپر ها، دیفرانسیل، فرمان‌پذیری، پاسخ‌دهی پدال گاز و صدای موتور را فراهم می‌آورد. عملکرد سیستم فوق بسیار نرم بوده و ما را برای آزمایش هر چه سریع‌تر اتومبیل در پیست ترغیب می‌کند.

دستگاه Vbox را روی ATS-V کوپه با جعبه‌دنده 8 سرعتهٔ اتوماتیک کالیبره کرده و با وارد مدار کردن سامانه لانچ کنترل هر دو پدال گاز و ترمز را هم‌زمان فشار می‌دهیم با رها کردن پدال ترمز چرخ‌ها هرزگردی مختصری می‌کنند و اتومبیل در 4 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر می‌رسد و یک‌چهارم مایل را در 12.3 ثانیه و با سرعت 184 کیلومتر پشت سر می‌گذاریم که البته ما در این مرحله انتظار عملکرد بهتری را داشتیم.

در حالی که سرعت رقیب این اتومبیل یعنی ب‌ام‌و M3 به 250 کیلومتر محدود شده اما کادیلاک قادر به دست‌یابی به حداکثر سرعت 304 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

ترمزهای ATS-V در جلو شش پیستونه و در محور عقب 4 پیستونه است. سایز دیسک ترمزهای محور جلو 14.6 اینچ و سایز دیسک‌های محور عقب هم 13.3 اینچی می‌باشد و در تست ترمز کادیلاک توانست در 31.39 متر از سرعت 96.6 کیلومتر به طور کامل متوقف شود.

منحنی گشتاور کادیلاک ATS-V به‌اندازه ب‌ام‌و های M3 و M4 گیرا نیست چراکه هر دو ب‌ام‌و نام‌برده بیشینه گشتاور 550 نیوتن‌متری خود را در دور موتور 1850 دور در دقیقه تحویل می‌دهد در حالی در دور مشابه موتور کادیلاک تنها 447 نیوتن‌متر از کل گشتاور خود را تحویل می‌دهد و بیشینه گشتاور 603 نیوتن‌متری اتومبیل در دور موتور 3500 عرضه می‌شود.

هر چند انتقال گشتاور کادیلاک به‌اندازه ب‌ام‌و های ام پاور سریع نیست اما نسبت به ب‌ام‌و قابل کنترل تر بوده و احساسی شبیه به موتورهای تنفس طبیعی دارد.

پایداری و کنترل قدرت تحویلی اتومبیل به زمین بر عهده دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی می‌باشد و هم‌چنین در کادیلاک ATS-V از سیستم کنترل کشش جدیدی که برای کوروت های شرکت‌کننده در مسابقات لمانز ساخته شده، بهره به عمل آمده که به شما اطمینان می‌دهد در هر لحظه مناسب‌ترین میزان نیرو برای طی کردن تا جای ممکن سریع پیچ‌ها به زمین منتقل می‌شود.

سازه ATS استاندارد در حال حاضر در کلاس خودش چابک‌ترین بوده و به‌منظور تحمل قدرت بیشتر در مدل ATS-V با بروز رسانی‌های فراوانی مواجه شده و سفتی شاسی اتومبیل در مدل V نسبت به ATS استاندارد 25 درصد بیشتر شده است هم‌چنین در ATS-V از میله نوسان گیر ضخیم‌تر و فنرهای لول نازک‌تر استفاده شده است لاستیک‌های ATS-V هم از انواع میشلن پایلوت سوپراسپرت با چسبندگی بیشتر می‌باشد.

هنگام رانندگی با اتومبیل کوچک‌ترین تغییرات در سطح جاده را حس می‌کنید و در واقع اتومبیل به شما اطمینان می‌دهد که کاملاً در کنترل شماست.

کادیلاک ATS-V یک چاقو کوچک جراحی است که مانند یک قداره بزرگ به نظر می‌رسد.

متأسفانه برخی از انتقادها مانند نشانگر عجیب و غریب نیمه آنالوگ و نیمه دیجیتال که به ATS وارد بود در مورد ATS-V هم صادق است هم‌چنین صفحه نمایشگر لمسی CUE به‌اندازه اسمارت فون ها عمل‌گرا نیست به‌علاوه صندلی‌های ردیف دوم هم کمی تنگ هستند البته تمام موارد فوق در کنار موتور تازه‌نفس 464 اسب‌بخاری رنگ می‌بازند و اهمیت چندانی ندارند.

از طرف دیگر در داخل کابین فرمان ضخیم و رگه‌های زیبایی از فیبرکربن به همراه تنظیم باورنکردنی 16 جهته صندلی‌های ریکارو ردیف جلو از نقاط قوت اتومبیل هستند.

توانایی‌های ATS-V اصلاً قابل انکار نیست و قیمت ATS-V در حدود 2,000$ کمتر از ب‌ام‌و های M3 و M4 بوده و برای مدل سدان از 61,460 $ و برای مدل کوپه از 63,660 $ شروع می‌شود اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای گذرا در هنگام خرید ب‌ام‌و M3 و کادیلاک ATS-V داشته باشید باید بگوییم که کادیلاک برای کسانی که اغلب اوقات خود را در پیست اتومبیل‌رانی می‌گذرانند، مناسب است و ب‌ام‌و M3/M4 مطلوب افرادی است که اغلب در خیابان‌ها به رانندگی می‌پردازند.

اخیراً رئیس کادیلاک برنامه‌های خود را برای عرضه چندین اتومبیل جدید را اعلام کرد اما وی اشاره کرد که تا قبل از 2020 قصد مقابله رو در رو با برندهای آلمانی را ندارد و ما بعد از تست ATS-V به این نتیجه رسیدیم که عملکرد کادیلاک از حالت نوسانی بیرون آمده و اکنون کادیلاک در مسیر صحیحی قدم برمی‌دارد.

پیکره‌بندی اتومبیل: موتور جلو / محور محرک عقب / 2 در کوپه / 4 نفر سرنشین
موتور:3.6 لیتر حجم / 464 اسب‌بخار قدرت / 603 نیوتن‌متر گشتاور / دو میل‌سوپاپ از بالا (DOHC) / 24 سوپاپ / 6 سیلندر وی شکل
جعبه‌دنده: 8 سرعتهٔ اتوماتیک (یا شش سرعته دستی)
فاصله بین محورها: 2776 میلی‌متر
طول * عرض * ارتفاع:4691*1841*1384 (میلی‌متر)
شتاب صفر تا 96.6 کیلومتر: 4 ثانیه (3.9 ثانیه با گیربکس دستی)
طی 400 متر: 12.3 ثانیه با سرعت 184.4 کیلومتر بر ساعت
مسافت لازم برای توقف از سرعت 96.6 کیلومتر:31.39 متر
شتاب جانبی: 0.98g
مصرف سوخت (EPA) در صد کیلومتر:14.7 لیتر (شهر)،9.8 لیتر (بزرگراه)،13.07(ترکیبی)(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها