مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در میان زنان ، زیاد و سرعت ورود این قشر به بازار کار هم زیاد است ، بر ضرورت تهیه بسته ویژه اشتغال زنان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۹۵۲۴۰
بسته های ویژه اشتغال زنان باید تهیه شود

مسلم خانی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: برخی فرصت های شغلی مانند آشپزی که معمولا ویژه زنان است در اختیار مردان قرار دارد که عرصه اشتغال زنان را کاهش می دهد.

خانی افزود : زنان گرایش کمی به خانه داری دارند و هجوم زنان در دهه آینده به بازار کار 2.5 برابر می شود و باید معاون امور زنان ریاست جمهوری در این عرصه بیشتر فعال شود.

مسلم خانی گفت : مشاغل خانگی اگر به خوبی ساماندهی شود و نیاز اقتصادی زنان جویای کار را فراهم کند ، مطلوب خواهد بود.

خانی اظهار داشت : کسب و کارهای خانگی اگر در مجموعه شبکه سازی حرکت کند به پایداری اشتغال در خانه هم کمک خواهد کرد و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود‌ : باید در اصلاح قانون کار و سیاست های بازار کار به این موضوع پرداخته شود.

خانی گفت : مرکز آمار ایران هم اعلام کرده است 10،7 درصد از جمعیت فعال 64- 15 ساله را بیکاران تشکیل می دهند و از مجموع بیکاران، 32،7 درصد مربوط به گروه سنی 24-15 ساله، 60،1 درصد مربوط به گروه سنی 44-25 ساله و 7،2 درصد مربوط به گروه سنی 64 - 45 ساله بوده است . این نسبت ها برای مردان به ترتیب 32،4 درصد، 57،9 درصد و 9،8 درصد و برای زنان 33،3 درصد، 65،0 درصد و 1،7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری در بین مردان 8،6 درصد و در بین زنان 19،8 درصد بوده است.

خانی گفت: توسعه کسب و کار خانگی فردی و خانوادگی هم می تواند مد نظر باشد.

وی افزود: با توجه به گسترش جوامع شهرنشینی و همچنین شکل گیری انبوه تقاضا برای برخی کالاها و خدمات، گاهی دیده می شود که اعضای خانواده به طور گروهی و تیمی در یک فعالیت اقتصادی وارد می شوند و کسب و کاری را برای خود راه اندازی می کنند.

خانی گفت: ارائه خدمات رایانه ای، خدمات ترجمه و همچنین برخی فعالیت ها در زنجیره تولید کالاهای مهم از این طریق انجام می شود.

خانی افزود: طرح ساماندهی مشاغل خانگی نیز می تواند به این فرآیند کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها