رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

گوشت های بوفالوی هندی آلوده بود

در حالی که وزارت جهاد کشاورزی بر کیفیت نازل گوشت‌های وارداتی از هند تاکید دارد، صنایع غذایی کشور بر واردات این گوشت‌ها به علت ارزان بودن تاکید دارد.
کد خبر: ۷۹۵۱۱۹
کیفیت گوشت‌های هندی پایین است

به گزارش خبرنگار جام جم، هنوز اظهارنظر قاطع و روشنی درباره گوشت‌های بوفالوی هندی که به گفته مسئولان بیشتر در صنایع غذایی تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی مصرف دارد، مطرح نشده و معلوم نیست بالاخره این گوشت‌ها باید وارد کشور شوند یا خیر. لذا اظهارنظرهای پراکنده و اختلافات در این باره ادامه دارد.

در تازه‌ترین اظهارنظرها، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره این‌که آیا با شرایط کنونی نیاز به واردات گوشت قرمز و آن هم گوشت بوفالو وجود دارد، به فارس گفت: به عنوان متولی بخش تولید معتقد به واردات گوشت قرمز نیستیم اما در کشور برخی صنایع غذایی مثل صنایع تولید‌کننده سوسیس و کالباس به دنبال تهیه مواد اولیه ارزان‌قیمت هستند.

محمدرضا ملاصالحی در پاسخ به این پرسش که آیا گوشت بوفالوی هندی سالم است، تصریح کرد: آنچه از هندوستان تحت عنوان گوشت گاومیش وارد می‌شود، گوشت ارزان‌قیمت است و قطعا نمی‌تواند با گوشت باکیفیت داخلی برابری یا رقابت کند.

در همین حال مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی کشور در این باره گفت: گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ‌وجه آلوده نیست و اظهارنظرهای غیرکارشناسی موجب نابودی این صنعت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسوی دیروز در نشست مطبوعاتی درباره آلودگی گوشت وارداتی گاومیش هندی و استفاده از آن در تولید فرآورده‌های گوشتی، افزود: طی ماه‌های اخیر ممنوعیت مصرف خمیر مرغ و هم‌اکنون مطرح شدن آلودگی گوشت گاومیش هندی، هزینه کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی را افزایش داده به طوری که تولیدکنندگان این صنعت درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت محصولات را به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارائه داده‌اند.

به گفته وی، این در حالی است که هدف صنایع فرآورده‌های گوشتی در استفاده از خمیر مرغ استاندارد و گوشت قرمز باکیفیت نازل (بوفالو) برای کاهش قیمت تمام شده محصول است تا تمام اقشار جامعه از جمله قشر کم‌درآمد نیز بتوانند از محصولات گوشتی استفاده کنند.

وی با بیان آن‌که بخشی از گوشت گاومیش مصرفی کشور از دام‌های تولید داخل از جمله اردبیل، خوزستان و سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود، گفت: اگر شبهه‌ای در مورد گوشت بوفالو مطرح است، باید در مورد تولیدات داخلی نیز مطرح شود، نه آن‌که شبهه را تنها به واردات گوشت هندی وارد کرد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت دام، انسان میزبان نهایی انگل موجود در گوشت گاومیش (بوفالو) نیست و مصرف آن هیچ خطری برای مصرف‌کنندگان ندارد.

وی دلیل ارزان بودن گوشت بوفالوی هندی را نسبت به گوشت برزیلی بالا بودن جمعیت دامی کشور هند دانست و افزود: هند به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از جمعیت دامی بالایی برخوردار است، بنابراین واردات گوشت بوفالو برای صنایع فرآوری گوشتی و مصرف‌کنندگان نهایی از این کشور صرفه اقتصادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها