دوج چلنجر «Hellcat» مدل ۲۰۱۵ + فیلم + عکس

به ۲۰۱۰ که برگردیم، فورد با شلبی GT500 خود که ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت داشت، سر و صدای زیادی به پا کرد. شورولت سال بعد، ۲۰۱۱، کامارو ZL1 را با ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت عرضه کرد. چند ماه بعد، فورد فرصت عرض اندام زیادی به شورولت نداد و GT500 مدل ۲۰۱۳ را با ۶۶۲ اسب‌بخار قدرت معرفی کرد ولی در حال حاضر دوج رسماً با چلنجر «Hellcat» مدل ۲۰۱۵ و قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار، این بازی را کاملاً به دست گرفته است.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۹
دوج چلنجر «Hellcat» مدل ۲۰۱۵ + فیلم + عکس

هفتصد و هفت اسب‌بخار قدرت چیزی نزدیک به چلنجر، شاتل فضایی ناسا است. تنها شش اتومبیل در حال حاضر وجود دارند که از دوج چلنجر قدرت بیشتری دارند؛ بوگاتی ویرون با ۱۲۰۰ اسب‌بخار، فراری لافراری با ۹۵۰ اسب‌بخار، مک‌لارن P1 با قدرت ۹۰۳ اسب‌بخار، پورشه 918 اسپایدر با ۸۸۷ اسب‌بخار، فراری F12 با ۷۳۰ اسب‌بخار و پاگانی هوایرا با ۷۲۰ اسب‌بخار.

اگر تعداد محدود اتومبیل های تولید شده بالا را در نظر بگیریم، هر چلنجر هل‌کت حداقل از ۱۰ اتومبیل دیگر در کشوری مانند آمریکا قدرتمندتر است.

همچنین شش کمپانی سازنده مدل‌های با قدرت بیشتر، قیمت بسیار بالایی برای اتومبیل های خود درنظر گرفته‌اند و تنها F12 با قیمت ۳۳۰ هزار دلار است که در میان آنها قیمتی پایین‌تر از ۸۰۰ هزار دلار دارد. وقتی به جای یک لافراری، یک چلنجر هل‌کت بخرید، به اندازه ۱۳۳۹۴۱۰ دلار صرفه‌جویی خواهید کرد.

هل‌کت آن‌قدر چابک است که در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ ولی در عین حال، یک دهم ثانیه از GT500 عقب‌تر است.

در تست یک‌چهارم مایل نیز، این اتومبیل در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۲/۷ کیلومتر بر ساعت مسیر را طی می‌کند که نسبت به GT500، یک‌دهم ثانیه جلوتر است و سرعت آن نیز ۱/۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. در سرعت‌های بالاتر، هل‌کت تمام مدل‌های در رده قیمتی خود را جا می‌گذارد.

این اتومبیل در ۱۷ ثانیه به سرعت ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰/۸ ثانیه نسبت به SRT وایپر جلوتر است. همین زمان مربوط به وایپر برای C6 کوروت Z06 مشاهده شده است.

به علاوه، دوج چلنجر هل‌کت در شتاب‌گیری، عملکرد بسیار بهتری نسبت به هر مدل دیگری با موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد. شاید برای بهینه‌سازی بیشتر هل‌کت لازم باشد که موتور به پشت راننده منتقل شده و نیرو نیز به چرخ‌های جلو و عقب منتقل شود.

واکنش گیربکس نسبت به پدل‌شیفترها کُند است، ولی شیفت به دنده بالاتر توسط خود گیربکس به سرعت انجام می‌شود و حرکت رو به جلوی خودرو به شکل مناسب مدیریت می‌شود. موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 نیز با گشتاور خروجی خود به این موضوع بیشتر کمک می‌کند.

هنگام شروع حرکت هل‌کت، صدای اگزوز چیزی بیشتر از موتورهای SRT با تنفس طبیعی نیست؛ جز اینکه می‌دانید در زیر کاپوت یک موتور با ۲۲۲ اسب‌بخار اضافه خوابیده است.

در همین، به شکلی باورنکردنی، برخلاف سر و صدایی که در بیرون از هل‌کت می‌شنویم، در داخل فضا بسیار آرام و ساکت است. هل‌کت چندان اتومبیل سر به زیر و خجالتی نیست، ولی در عین حال، یک حالت وحشی و تهاجمی نیز ندارد.

شاید عنوان هل‌کت (Hellcat) به معنای «عجوزه» چندان با واقعیت سازگار نباشد؛ ولی همین اتومبیل در مواقعی مانند حالت تخت‌گاز در یک تونل طبع سرکش و شیطانی خود را نشان خواهد داد و احتمالاً باعث می‌شود که مجبور به پرداخت جریمه شوید.

مانند دیگر جنبه‌های عملکردی دوج چلنجر ۷۰۷ اسب‌بخاری، سه حالت رانندگی تدارک دیده شده برای این اتومبیل وضعیت مناسبی را در هندلینگ ایجاد می‌کنند. در حالت مسابقه (Track)، سیستم تعلیق به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار ناهمواری‌های جاده اصلاً وجود ندارند؛ همچنین هندلینگ بسیار مناسب بوده و واکنش فرمان نیز سریع است ولی در همین حال، با سرعت زیاد فرمان، کمی حس فرمان‌گیری مصنوعی در راننده ایجاد می‌شود. در مجموع، برای یک اتومبیل ۲۰۳۶ کیلوگرمی، هندلینگ موجود فوق‌العاده است.

در مورد سیستم ترمز نیز، شاید خود چلنجر در هنگام ترمزگیری شدید شیرجه نزند، ولی سرنشینان حتماً این کار را می‌کنند؛ چون این اتومبیل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند تنها درفاصله ۴۶/۹۴ متر متوقف گردد بنابراین، شاید چلنجر SRT هل‌کت تنها یک اتومبیل یک‌بعدی با قدرت بالا نباشد، بلکه اتومبیلی است که در زمینه‌های زیادی حرف برای گفتن دارد و رانندگی با آن هیجان زیادی خواهد داشت.

مقایسه وزن و قیمت برای هر اسب‌بخار

قرار نیست کسی به شکل کیلویی! و یا بر مقیاس «پوند»، اتومبیل بخرد بنابراین، اینکه چلنجر هل‌کت هر پوند ۱۳/۵ دلار و لافراری هر پوند ۴۳۷/۵ دلار است، چندان اهمیتی نخواهد داشت ولی شاید آمار بعدی، از جهاتی دارای اهمیت باشند.

میزان وزن (پوند) برای هر اسب‌بخار:

دوج چلنجر SRT هل‌کت: ۶/۳
فراری F12 برلینتا: ۵/۲
فراری لافراری: ۳/۴
مک‌لارن P1: ۳/۷
پاگانی هوایرا: ۴/۴
پورشه 918 اسپایدر: ۴/۲

میزان قیمت (دلار) برای هر اسب‌بخار:

دوج چلنجر SRT هل‌کت: ۸۵/۷
فراری F12 برلینتا: ۴۴۷/۰۴
فراری لافراری: ۱۴۷۳/۶۸
مک‌لارن P1: ۱۲۷۳/۵۳
پاگانی هوایرا: ۲۰۰۰
پورشه 918 اسپایدر: ۹۵۶

مشخصات:

نوع اتومبیل: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۲ در کوپه.
قیمت مدل تست: ۶۵۴۷۰ دلار (قیمت پایه: ۶۰۵۹۰ دلار).
نوع موتور: V-8 با ۱۶ سوپاپ و سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه فولادی و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۶۱۶۶ سی‌سی.
قدرت: ۷۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۸۸۱/۳ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

فاصله محوری: ۲/۹۵ متر.
طول ماشین: ۵/۰۲ متر.
عرض: ۱/۹۲متر.
ارتفاع: ۱/۴۱ متر.
وزن کلی: ۲۰۳۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۶ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۴ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴ ثانیه.
عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۲/۷ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۲۰/۲ کیلومتر بر ساعت (تخمین کمپانی).
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۹۴ متر.

مصرف سوخت:

مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها