سرما و خشکسالی این روزها در باغات لرستان می تازند، در جنوب خشکسالی به جان باغات انجیر افتاده و در شمال استان سرما شکوفه های گردو را به خواب زمستانی برده است تا خسارتها به فاجعه تبدیل شود.
کد خبر: ۷۹۴۱۴۹
خسارات سرما و خشکسالی به مزارع و باغات لرستان

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به وقوع دو پدیده خشکسالی و سرمازدگی در استان لرستان اظهار داشت: ما هم اکنون شاهد وقوع پدیده خشکسالی در قسمتهای جنوبی استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری میزان بارندگی ها در لرستان بیش از ۱۰۰ میلی متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است عنوان کرد: امسال میزان بارندگی ها در لرستان حدود ۳۴۶ میلی متر بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان بیان داشت: هم اکنون بارندگی ها در استان لرستان به طور کامل متوقف شده است.

آریایی با اشاره به خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی لرستان در اثر خشکسالی و کاهش بارندگیها تصریح کرد: خشکسالی در لرستان تبدیل به یک تهدید جدی شده به طوریکه بیشتر اراضی دیم و همچنین باغات استان خسارتهای فراوانی دیده اند.

سرمازدگی باغات میوه لرستان را از بین برد

وی با بیان اینکه این در حالیست که در بخش شمالی استان لرستان شاهد سرمازدگی باغات و مزارع کشاورزی هستیم عنوان کرد: طی چند روز گذشته بر اثر سرمازدگی بسیاری از باغات و مزارع کشاورزی لرستان خیلی خسارت دیده اند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه سرمازدگی در همه شهرهای شمالی لرستان مشاهده شده است افزود: شهرستانی که بیشترین خسارت به باغات و مزارع کشاورزی آن وارد شده شهرستان دلفان بوده است.

آریایی با اشاره به اینکه در این راستا سازمان جهاد کشاورزی در حال برآورد میزان خسارتهای وارد شده به باغات و مزارع شمال استان بر اثر سرمازدگی است عنوان کرد: به محض برآورد این خسارت نامه آن با امضای استاندار لرستان به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت کشور برای پرداخت خسارات ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این رابطه اعتباری در قانون بودجه امسال پیش بینی نشده است ادامه داد: به هر حال امیدواریم با پیگیری های مدیریت ارشد استان و همچنین مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم اعتباری را در این رابطه برای جبران خسارات دریافت کنیم.

فاجعه از بین رفتن درختان میوه و اراضی کشاورزی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این در این رابطه داظهار داشت: به گواه کارشناسان و مسئولین جهاد کشاورزی خسارتهای بسیار زیادی در حد یک فاجعه به درختان میوه و کشاورزی شهرستان دلفان و سلسله وارد شده است.

حجت اله خدایی سوری افزود: در این راستا مدیریت ارشد لرستان و همچنین مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید جلسه اضطراری برای بررسی این موضوع برگزار کنند.

وی تصریح کرد: باید با اقدامات لازم و انتقال این موضوع به وزیر جهاد کشاورزی حق و حقوق از دست رفته مردم دو شهرستان دلفان و سلسله در این زمینه محقق شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها محل درآمد مردم این دو شهرستان بخش کشاورزی است و باید با حداکثر اقدامات لازم زمینه پرداخت خسارتهای وارد شده به باغات و اراضی کشاورزی این دو شهرستان فراهم شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها