هر روز از این خانه عطر غذا می پیچد

متفاوت ترین پرستاران ایرانی + عکس

بهشت زیر پایشان است و جایشان همیشه در قلب ما. معلوم است که داریم از مادران صحبت می‌کنیم. انسان‌هایی که آمدند تا آدمی همیشه الگویی از محبت داشته باشد. این هفته و در حالی که مدت زیادی از روز مادر در ایران نگذشته، به سراغ عجیب و غریب‌ترین مادران جهان رفتیم. گزارش سایت ODDEE نشان می‌دهد حتی اگر یک مادر وضعیت خاصی داشته باشد باز هم مادر است و چیزی از محبت و علاقه او کم نمی‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۵۵۱
عجیب‌ترین مادران جهان

اولین مورد عجیب مادرانه مربوط به زنی آمریکایی است که توانسته در یک نوبت بارداری، هشت قلو به دنیا بیاورد. به دنیا آوردن هشت قلو البته عجیب نیست، کما این که سال 1998 هم زنی هشت قلو به دنیا آورده بود، ولی آنچه نادیا، مادر این هشت کودک را در معرض توجه قرار داد این بود که اولا همه کودکان او سالم به دنیا آمدند و ثانیا او شش کودک هم در خانه داشت! این زن مورد انتقادهای زیادی واقع شد پس از این که مشخص شد او برای هشت قلو زاییدن، دست به دامن روش‌های پزشکی هم شده است.

مادر دیگری که می‌تواند دهان شما را از تعجب باز نگه دارد، یک مادر پنج ساله است. در سال 1939، پدر و مادر اهل کشور پرو دختر پنج سال و هفت ماهه خود را برای معاینه شکمش که در حال بزرگ شدن بود به دکتر بردند، اما با کمال تعجب متوجه شدند او باردار شده است. این نمونه به عنوان یک پدیده عجیب پزشکی در ژورنال‌های معتبر گزارش شد و حدود دو ماه بعد هم این دختر به زیر تیغ جراحی رفت تا وقتی هنوز دهان خودش واقعا بوی شیر می‌دهد، یک فرزند در بغلش داشته باشد.

سومین مادر عجیب و غریب جهانی، یک زن هندی است که 40 سال برای داشتن فرزند خود صبر کرد تا این که حدودا شش سال قبل و در آستانه هفتاد سالگی توانست فرزند نخست خود را به دنیا بیاورد. او پیرترین مادر دنیا (برای داشتن فرزند اول) است. یک زن هفتاد ساله هندی دیگر هم موفق شده رکورد عجیبی را به نام خود ثبت کند، او و شوهر هفتاد و هفت ساله‌اش در حالی که دو دختر بزرگ و پنج نوه داشتند، تصمیم گرفتند پسری داشته باشند، اما کار خدا بود که این زن را به پیرترین مادر یک دوقلو در جهان تبدیل کرد.

اما بشنوید از زنی که بیشترین فرزند جهان را دارد. آن طور که در کتاب رکوردهای جهان یا همان گینس نوشته شده، یک زن روسی در قرن هجدهم میلادی این کشور توانسته از 27 زایمان، 69 فرزند داشته باشد و از این رو رکوردی دارد که قاعدتا تا سال‌های سال و شاید تا پایان جهان هیچ کس نتواند این رکورد را از آن خود کند. البته یک زن دیگر در ایالات متحده تلاش کرده به این رکورد نزدیک شود. او که مادر اجاره‌ای بوده (یعنی زنی که رحم خود را به کسانی که دارای ناباروری هستند اجاره می‌‌دهد) تاکنون 12 فرزند آورده است. او برای هر بار بارداری، مبلغی تا 30 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کند که معادل دستمزد سالانه یک کارگر متخصص در آمریکاست.

نخستین پدری که در جهان مادر شده هم جزو شگفتی‌های مادرانه ماست. این مرد وقتی متوجه شد همسر سی و چهار ساله‌اش اساسا امکان بارداری ندارد، به خاطر علاقه به داشتن فرزند ده سال تحت آماده‌سازی فیزیولوژیک و هورمونی قرار گرفت و نهایتا توانست با کمک علم پزشکی، به یک مادر تبدیل شود.

سه مادر دیگر در این فهرست قرار دارند. نخستین مادر، کسی است که به عنوان کوچک‌ترین مادر جهان شناخته می‌شود. او که از اختلال کوتاهی قد رنج می‌برد فقط 60 سانتی‌متر قد دارد یعنی تقریبا به اندازه یک کودک دو ساله. جالب است بدانید این زن برای سومین بار و باوجود هشدار پزشکان مبنی بر به خطر افتادن سلامتش باردار شده است. مادر دیگری هم می‌شناسیم که البته فرزندش به کوتاهی قد و نداشتن وزن مناسب مشهور شده است. یک مادر آمریکایی در سال 2004، فرزندی به دنیا آورد که فقط 25 سانتی متر قد و حدود 250 گرم وزن داشت. برای این که دستتان بیاید از چه چیزی صحبت می‌کنیم باید یک خط‌کش 20 سانتی را تصور کنید و وزن یک نان سنگک برشته را!

اما آخرین مادری که از او با صفت عجیب و غریب یاد خواهیم کرد زنی است که در سال 1956، وقتی نوزده ساله بود فرزند اول خود را به دنیا آورد، ولی در شصت سالگی و سر پیری هم به سراغ فرزند دوم خود رفت. این بیشترین میزان اختلاف سنی بین دو فرزند متوالی است: 41 سال!

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها