رئیس کل بانک مرکزی:

لیزینگ مسکن اجرایی می‌شود

۲۸ محله خرم آباد بافت فرسوده دارد

خطر بیخ گوش شهر ۴۰۰ هزار نفری

خرم آباد به عنوان پرجمعیت ترین شهر لرنشین کشور با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه با خطر بالای زلزله قرار دارد در حالیکه به گفته رئیس شورای اسلامی خرم آباد ۲۸ محله شهر دارای بافت فرسوده است.
کد خبر: ۷۹۳۴۲۳
خطر بیخ گوش شهر ۴۰۰ هزار نفری

علی جهان آرا به مناسبت روز شورا گفت: شورا تجلی گاه اراده مردم در حکومت اسلامی بوده و مشورت جایگاه مهمی در اسلام دارد.

وی به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در قرآن آیات متعددی در خصوص شورا و امر مشورت آورده شده است و در قانون اساسی کشور نیز به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل در ۹ اردیبهشت سال ۵۸ فرمان تشکیل شوراها را به شورای انقلاب اعلام کرد و بر تهیه آیین نامه های اجرایی آن تاکید کردند.

جهان آرا افزود: بعد از گدشت ۲۰ سال از فرمان امام مبنی بر تشکیل شوراها در سال ۷۸ این خواسته به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل ششم و هفتم و اصل ۱۰۱ تا ۱۰۶ قانون اساسی محقق شد.

وی با یادآوری اینکه اکنون چهار دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور سپری شده است، گفت: ثبات در مدیریت یکی از شاخص های بهبود کیفیت است و گاهی تغییر در مدیریت شهری در راستای مطلوب کردن این شاخصه ها به کار می رود.

تلاش شورای شهر برای بهبود شاخصه های کیفیت در زندگی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد افزود: شورای شهر خرم آباد بعد از کش و قوس هایی که برای انتخاب شهردار سپری کرد به تدریج و با عبور از حاشیه ها به سمت ثبات در حال پیشروی است.

جهان آرا با اشاره به انتخاب عیدی بیرانوند به عنوان شهردار خرم آباد گفت: تمامی ۱۳ نفر عضو شورای شهر خرم آباد در یک تعامل خوب به ایشان رای داده و الان تنها چیزی که برای شورای شهر خرم آباد ملاک عمل بوده فعالیت مضاعف شهردار در همه مباحث مربوط به مدیریت شهری است.

وی افزود: شورای شهر خرم آباد همه تلاش خود را برای تصویب لوایحی که به بهبود شاخصه های کیفیت در زندگی شهری کمک می کنند به کار گرفته که امیدواریم این تلاش ها به نتیجه مطلوب برسند.

خرم آباد از توسعه درآمدی مناسب بی بهره است

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به اینکه افق خیلی خوبی از شهر خرم آباد در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد، اظهار داشت: خرم آباد به عنوان بزرگترین شهر لرنشین کشور و با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر و علی رغم وجود پتانسیل های بالا هنوز نتوانسته است از یک توسعه درآمدی خوب بهره مند شود.

جهان آرا با اشاره به اینکه بودجه شهرداری خرم آباد در سال ۹۳ تنها ۱۰۷ میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: با این سطح درآمد برای شهری با این جمعیت که به سمت کلان شهر شدن هم پیش می رود نمی توان خدمات شایانی انجام داد.

وی افزود: تنها راهکار ما برای توسعه شهر خرم آباد جذب سرمایه گذار بوده تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت های خدادادی شهر برای پاسخ به مطالبات مردمی به خوبی بهره مند شده و این پتانسیل ها را شکوفا کنیم.

وجود ۲۸ محله دارای بافت فرسوده در شهر خرم آباد

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد به مشکلات موجود در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۳۷ محله شهر خرم آباد ۲۸ محله دارای بافت های فرسوده است یعنی حدود ۲۷۰ هکتار از مساحت این شهر دارای بافت فرسوده است.

جهان آرا وجود ترافیک شهری را از دیگر مشکلات شهر خرم آباد دانست و افزود: معابر شهری به ویژه در خیابان های حافظ، انقلاب و خیابان امام خیلی تنگ و باریک هستند که در سال های گذشته با وجود ساخت مجتمع های تجاری پارکینگی برای آن ها در نظر گرفته نشده و این باعث وجود ترافیک شهری شده است.

وی اضافه کرد: تمام ادارات و کارخانه های شهر در شمال و جنوب خرم آباد واقع شده اند که مردم برای رسیدن به آن ها باید از معبر شهری تردد کنند و ساعاتی از روز ترافیک بسیار شدت پیدا می کند لذا ما سعی می کنیم با آموزش ترافیک به شهروندان و تعریض معابر این مشکل را به حداقل برسانیم.

۵۰۰ تاکسی فرسوده در خرم آباد نیاز به جایگزینی دارند

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد عدم وجود پایانه مسافربری در شهر را از مشکلات آن برشمرد و گفت: با مطالبه مردم و پی گیری شورای شهر خرم آباد بحث ساخت ترمینال مسافربری در دستور کار قرار گرفته است که و با وجود تامین اعتبار تا پایان سال آینده پایانه شهر خرم آباد افتتاح خواهد شد.

جهان آرا وجود زمین های غیر محصور در سطح شهر خرم آباد را از دیگر مشکلات شهر دانست و افزود: از شهرداران مناطق خرم آباد درخواست کرده ایم که به مالکین این زمین ها برای محصورسازی آن ها اخطار داده تا این زمین ها به جایگاهی برای انباشت نخاله های ساختمانی تبدیل نشوند.

وی به وجود بیش از دو هزار و ۳۲۰ دستگاه تاکسی در شهر خرم آباد طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۵۰ تاکسی موقت بوده که ۵۰۰ تاکسی به علت فرسودگی نیاز به جایگزینی دارند.

معابر شهر خرم آباد در اردیبهشت ماه امسال آسفالت می شوند

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی خرم آباد را هفت سال برشمرد و افزود: ناوگان تاکسیرانی خرم آباد یک ناوگان جوان بوده که در ۱۶ خط شهر فعال هستند و درصدد هستیم طی امسال تعداد خطوط تاکسیرانی در شهر را به ۴۰ خط برسانیم.

جهان آرا به وضعیت آسفالت در سطح شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: بیشتر معابر شهر از وجود آسفالت خوب بی بهره اند بنابراین برای رفع این مشکل حدود پنج هزار تن قیر از طریق گرفتن وام از بانک شهر خرم آباد خریداری شده است.

وی افزود: برای آسفالت معابر شهر خرم آباد در یک کارگروه اولویت بندی هایی صورت گرفته که این موضوع در جلسه بعدی شورای شهر خرم آباد به تصویب خواهد رسید و در اردیبهشت ماه عملیات آسفالت معابر شهری کلید خواهد خورد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها