۲۸ محله خرم آباد بافت فرسوده دارد

خطر بیخ گوش شهر ۴۰۰ هزار نفری

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری کرج بر ضرورت رفع بافت‌های فرسوده در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: وجود این بافت‌ها دارای معضلاتی است که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
کد خبر: ۵۶۶۰۸۹
ضرورت رفع بافت‌های فرسوده در کرج

علی سلطانی‌مقدم ظهر امروز در جلسه بررسی بافت‌های فرسوده در کرج اظهار داشت: کلانشهر کرج دارای بافت‌های فرسوده‌ای است که می‌طلبد مسئولان هر چه سریع‌تر اقدامات اساسی را به منظور رفع آنها انجام دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه تعداد این بافت‌های فرسوده نیز کم نیست و ساکنان این بافت‌ها نیز در معرض خطر جدی قرار دارند.

این مسئول گفت: در مواقع بروز حوادث به دلیل باریک بودن کوچه‌ها امکان ارائه خدمات مطلوب به ساکنان این گونه بافت‌ها بسیار کم است و خطرات جدی این افراد را دنبال می‌کند.

سلطانی‌مقدم احیای بافت‌های فرسوده را در کلانشهر کرج و به ویژه در شهرهای اقماری مهم ارزیابی کرد و افزود: با لحاظ کردن نمودهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌توانیم در جهت احیای این بافت‌ها گام برداریم.

وی یکی از اهداف اصلی سازمان نوسازی شهرداری را رفع نیازهای اساسی شهرداری کرج در زمینه مهندسی و عمران دانست و گفت: شهرداری می‌تواند با استفاده از این توان در مسیر کاهش بافت‌های فرسوده در کرج گام بردارد.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه‌های اجرا شده طی سال‌های 90 و 91 اشاره کرد و گفت: جدول‌گذاری و اصلاح هندسی جاده ملارد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، بهسازی جاده محمدشهر با اعتبار بالغ بر 28 میلیارد ریال و تکمیل بلوار منطقه سه مارلیک را با اعتبار کمتر از پنج میلیارد ریال و ... از جمله اقدامات این سازمان طی سال‌های ذکر شده است.

به گزارش فارس، براساس آمار سال گذشته کرج دارای هزار بافت فرسوده است که ساکنان این مناطق با خطرجدی مواجه هستند.

این بافت‌های فرسوده علاوه بر عدم امنیت و نازیبا کردن چهره شهر در مقابل حوادث طبیعی نیز از امنیت کاملی برخوردار نیستند.

ارائه تسهیلات بانکی به صاحبان این گونه بافت‌ها نیازمند فرهنگ سازی‌ها و اطلاع رسانی‌های دقیق است که متأسفانه این مهم هنوز به درستی در بین مردم جا نیفتاده است.

هر چند که برای رفع بافت‌های فرسوده در این کلانشهر گامی جدی برداشته نشده است شاهد روند افزایشی ساخت منازلی غیراستاندارد هستیم که این گونه ساخت و سازها دست کمی از بافت‌های فرسوده ندارد و با کوچکترین لرزشی فرو خواهند ریخت.

به گفته حیدر حامدی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز، امسال 1200 واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت در این استان بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

ضرورت توجه مسئولان در البرز به رفع بافت‌های فرسوده باید بیش از گذشته شود چرا که از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد بروز زلزله در بسیاری از نقاط کشور بودیم که بیشترین خسارات به منازلی وارد خواهد آمد که فرسوده بوده و یا از استاندارد کافی برخوردار نبوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها