هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

اولین امتیاز برانکو با پرسپولیس

دیدار تیم های پرسپولیس تهران و سایپای البرز با تساوی 2 بر 2 پایان یافت تا برانکو ایوانکوویچ نخستین امتیاز خود را با سرخ پوشان کسب کرد.
کد خبر: ۷۹۲۰۵۵
اولین امتیاز برانکو با پرسپولیس

دیدار تیم های پرسپولیس تهران وسایپای البرز، عصر امروز (یکشنبه) در هفته بیست و هفتم لیگ برتر درورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد و قضاوت آن را محسن ترکی با کمک های رضا سخندان و مهدی الوندی بر عهده داشت.

برانکو ایوانکوویچ که برای سومین مرتبه هدایت پرسپولیس را از روی نیمکت تجربه می کرد، سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی عسگری، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، محمد نوری، گابریل، امید عالیشاه و مهدی طارمی را در ترکیب ثابت سرخ پوشان پایتخت قرار داد.

نکته قابل توجه در ترکیب ثابت پرسپولیس در این دیدار، جایگزینی بابک حاتمی بجای محمدرضا خانزاده در دفاع راست بود؛ سرمربی پرسپولیس به دنبال رفتار زشت و زننده خانزاده با یکی از هواداران در دیدار با لخویای قطر، حاتمی را در این دیدار بجای خانزاده در ترکیب ثابت قرار داد.

در طرف مقابل این دیدار نیز، مجید جلالی که تیم جوان و یکدستی را در فصل جاری لیگ برتر روانه مسابقات کرده، با قراردادن حامد فلاح زاده، وحید محمد زاده، ابراهیم شکوری، حامد شیری، مجید ایوبی، علی زینالی، میلاد میداودی، محمد نزهتی، روزبه شاه علی دوست، حکیم نصاری و سجاد مشکل پور در ترکیب ثابت نارنجی پوشان البرز، پا به میدان گذاشت.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که تا پیش از این بازی، پرسپولیس با 29 امتیاز در رتبه دهم و سایپا با 37 امتیاز در رتبه هفتم قرار داشتند.

در دقیقه 30 این دیدار، پرسپولیس در سمت چپ ز مین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که احمد نوراللهی سانتر دقیق گابریل را با ضربه سر وارد دروازه کرد و نخستین گل سرخ پوشان را به ثمر رساند.

هشت دقیقه بیشتر از گل نخست پرسپولیسی ها نگذشته بود که در دقیقه 38، مهدی طارمی در عمق محوطه جریمه سایپا نفوذ و پاس در عمق محمد نوری را به گل تبدیل کرد.

یک دقیقه به پایان وقت قانونی نیمه نخست این دیدار مانده بود، که در دقیقه 45 ضربه سر حکیم نصاری دروازه پرسپولیس را باز کرد و امید را به تیم نارنجی پوشان برای جبران نتیجه در نیمه دوم بازگرداند.

در نهایت، نیمه نخست این دیدار با برتری 2 بر یک پرسپولیس پایان یافت.

حدود 15 دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که پرسپولیس با نفوذ محمد نوری به محوطه جریمه سایپا، توپ را وارد دروازه کرد اما داور خطای هند گرفت و شادی نوری، چنند ثاینه بیشتر دوام نیاورد.

در دقیقه 65 این دیدار، داور در محوطه جریمه پرسپولیس بر روی بازیکن سایپا اعلام خطا کرد که حامد شیری پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را خلاف جهت حرکت سوشا مکانی وارد دروازه کرد و گل تساوی بخش را به ثمر رساند.

پرسپولیس در دقیقه 75 با مهدی طارمی صاحب ضد حمله شد که مجید ایوبی بر روی طارمی خطا کرد و ترکی به بازیکن خاطی سایپا کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 78، برانکو نخستین تعویض خود را انجام داد و خالقی بجای گابریل وارد زمین شد. ایوانکوویچ 10 دقیقه بعد دومین تعویض را نیز انجام داد و خانزاده بجای امید عالیشاه پا به توپ شد.

در نهایت، دیدار دو تیم با تساوی 2 بر 2 پایان یافت.

با این نتیجه، پرسپولیس 30 امتیازی شد و در رتبه دهم باقی ماند و سایپا نیز با 38 امتیاز همچنان در رتبه هفتم قرار گرفت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها