حسین امیرعبداللهیان گفت: در گفت و گوهای ملی و روند سیاسی یمن کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم یمن آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم یمن نداشته اند.
کد خبر: ۷۹۰۷۵۲
جنایتکاران نباید در روند سیاسی یمن نقش داشته باشند

معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه گفت: تجاوز ٢٧ روزه و بی حاصل سعودی علیه مردم مظلوم یمن، نقطه تاریک دیگری در رفتار منطقه ای سعودی بشمار می رود در حالی که پایداری و مقاومت مردم صبور یمن به نقطه عطف جدیدی در تحولات منطقه مبدل شده است.

وی افزود: جنایت و نسل کشی صورت گرفته علیه مردم یمن در تجاوز اخیر اثار سلبی فراوانی را متوجه سعودی کرده است. به یقین پیروز واقعی این صحنه مردم یمن هستند و مشارکت امریکا در این جنایات صفحه تاریک جدیدی از پرونده امریکا در منطقه را رقم زده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: تهران تلاش های خود را برای توقف حملات خشونت بار سعودی و جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن بعمل اورده و در کنار مردم یمن خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد که ارسال فوری دارو برای نیازمندان و انتقال سریع مجروحین اولویت کنونی ایران است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: تهران ضمن توجه بر روند سیاسی تاکید می کند که در گفتگوهای ملی و روند سیاسی ، کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم یمن الوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها