هفته بیست و یکم دسته اول؛

فولاد نوین لیگ برتری شد

تیم فوتبال فولاد نوین اهواز با پیروزی مقابل مس کرمان در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ دسته اول، جواز حضور در پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را بدست آورد.
کد خبر: ۷۹۰۰۸۹
فولاد نوین لیگ برتری شد

به گزارش مهر، هفته بیست و یکم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز دوشنبه با برگزاری ۶ مسابقه از گروه «الف» آغاز شد که در مهمترین مسابقه تیم فوتبال فولادنوین اهواز در خانه برابر مس کرمان به پیروزی دست یافت و به عنوان تیم نخست این گروه، جواز حضور در فصل آینده لیگ برتر را کسب کرد.

در این بازی که ورزشگاه اختصاصی فولادنوین برگزار شد، علی‌اصغر عاشوری در دقیقه ۸۲ گل برتری تیم فوتبال فولادنوین را به ثمر رساند. ضمن اینکه مهدی نیایش‌پور بازیکن این تیم اهوازی در دقیقه ۶۶ یک ضربه پنالتی را هم از دست داد.

با این پیروزی فولادنوین اهواز ۴۲ امتیازی شد و در فاصل یک هفته به پایان این رقابتها به لیگ برتر صعود کرد و مس کرمان هم با ۳۵ امتیازی قبلی، موقتا در رده دوم باقیماند اما هنوز شانس صعود به دیدار پلی‌آف لیگ برتر را دارد.

البته با توجه به اینکه فولادنوین اهواز زیر مجموعه باشگاه فولادخوزستان است، درصورت حل نشدن مشکلات موجود، این تیم شاید نتواند فرصت حضور در لیگ پانزدهم را بدست آورد، هرچند که چندی پیش کوروش موسوی سرمربی فولادنوین اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد دو باشگاه فولاد و فولادنوین اساسنامه و هیات مدیره مجزا دارند ولی اینکه درصورت لیگ برتری شدن امتیاز باشگاه واگذار می‌شود یا خیر، به مدیران باشگاه بستگی دارد.

در دیگر بازی مهم امروز، تیم نساجی درحالی در خانه برابر تیم سقوط کرده تربیت نوین یزد به تساوی رضایت داد که در دقیقه ۶۷ یک ضربه پنالتی را از دست داد. این تیم با ۳۳ امتیاز، در هفته پایانی برای رسیدن به دیدار پلی‌آف تلاش می‌کند.

شهرداری اردبیل هم با شکست خانگی برابر نفت و گاز گجساران اندک شانس‌های خود برای صعود به لیگ برتر را از دست داد. فجرسپاسی هم در خانه برابر گیتی‌پسند پیروز شد تا ضمن صعود به رده چهارم، بقایش در لیگ دسته اول را قطعی کند.

نیروی زمینی در خانه ایرانجوان بوشهر پیروز شد تا هنوز شانس بقا در لیگ دسته اول را داشته باشد. دیدار آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز هم با برتری آلومینیوم همراه شد تا استقلال همچنان در خطر سقوط به دسته دوم قرار داشته باشد.

تا این لحظه از این گروه سقوط تیم‌های نفت و گاز گچساران و تربیت نوین یزد به لیگ دسته دوم قطعی شده و هفته آینده تیم دهم این گروه هم مستقیما به دسته دوم رفته و تیم رده نهمی، به بازی پلی‌آف خواهد رفت.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و یکم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و جدول رده‌بندی گروه‌های دوگانه به شرح زیر است:
گروه الف:
* آلومینیوم هرمزگان یک - استقلال اهواز صفر
* فولادنوین اهواز یک - مس کرمان صفر
* فجرسپاسی شیراز ۲ - گیتی‌پسند اصفهان صفر
* شهرداری اردبیل یک - نفت و گاز گچساران ۲
* نساجی مازندران صفر - تربیت‌نوین یزد صفر
* ایرانجوان بوشهر صفر - نیروی زمینی تهران یک

جدول رده‌بندی گروه الف:
۱- فولاد نوین اهواز ۴۲ امتیاز
۲- مس کرمان ۳۵ امتیاز
۳- نساجی مازندران ۳۳ امتیاز
۴- آلومینیوم هرمزگان 31 امتیاز
۵- فجرسپاسی شیراز ۳۰ امتیاز
------------------------------------------
۹- استقلال اهواز ۲۷ امتیاز
۱۰- نیروی زمینی تهران ۲۵ امتیاز
۱۱- نفت و گاز گچساران ۲۲ امتیاز
۱۲- تربیت نوین یزد ۱۰ امتیاز

هفته بیست و یکم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا با برگزاری دیدارهای زیر از گروه ب به پایان می‌رسد:
* صنعت نفت آبادان- راهیان کرمانشاه، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی آبادان
* داماش گیلان - شهرداری بندرعباس، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* گل‌گهر سیرجان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه اختصاصی گل گهر
* پارسه تهران - پاس همدان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه صنایع دفاع
* فولاد یزد - شهرداری تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه شهید نصیری یزد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها