گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

آیا وزیر نفت داعش را سگ ها شکار کردند؟

خبر هلاکت عزت ابراهمیم الدوری معاون صدام در حالی منتشر شده است که وی پس از سقوط صدام نقش اصلی در سازماندهی نیروهای باقی مانده حزب و ارتش بعث و همچنین به وجود آوردن گروه تروریستی داعش داشته است.
کد خبر: ۷۸۹۰۸۴
تبعات مرگ عزت الدوری بر داعش

به گزارش رجانیوز، همکاری های عزت الدوری و ابومصعب زرقاوی سبب شد القاعده عراق ساختار جدید تشکیلاتی را برای خود پایه ریزی کند.این مرحله آغاز انشعاب القاعده عراق با سازمان القاعده بود که بعدها در جنگ سوریه شکل رسمی به خود گرفت و در نهایت منجر به جدایی داعش از بدنه سازمان القاعده شد.

پس از حمله سال گذشته داعش به استان های غربی و شمالی عراق که با همانگی کامل و برنامه ریزی عزت الدوی صورت گرفت، گروه های ستیزه جو افراطی وفاداری خود را به عزت الدوری اعلام کردند .

درواقع پس از سقوط صدام ، عزت الدوری علاوه بر آنکه فرماندهی گروه های تروریستی عراق را بر عهده گرفت نقش طراح و مغز متفکر این گروه ها را نیز برعهده داشته است.

با این حال با پیش روی نیروهای مردمی عراق در استان صلاح الدین و شهر تکریت که مرکز حکومت تروریست ها و اعضای حزب بعث در عراق به حساب می آمد، نفس های داعش در این کشور نیز به شماره افتاده است. هلاکت عزت الدوری نیز ضربه مهلک دیگری بود که اثرات آن در نبردهای مهم آتی در استان صلاح الدین ، الانبار و موصل خود را نشان می دهد.

آیا عزت الدوری کشته است

دبیرکل سازمان بدر با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص هلاکت معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق، تأکید کرد که در انتظار نتیجه آزمایش دی ان ای از جسد عزت الدوری است.

"هادی العامری" درباره خبر هلاکت "عزت الدوری" گفت: اطلاعاتی درباره هلاکت عزت الدوری در جریان هدف قرار گرفتن دو گروهک مسلح در استان صلاح الدین، به دست آوردم.

وی خاطرنشان کرد: رائد الجبوری استاندار صلاح الدین در خصوص اعلام خبر عجله کرد؛ ولی ما بسیار امیدوار هستیم که فرد به هلاکت رسیده، عزت الدوری باشد.

اوباما دیگر از خذف مرحله ای تحریمها سخن نگفت

رئیس جمهور آمریکا به دیپلمات‌هایش توصیه کرد برای حل اختلاف بر سر مساله‌ تحریم‌های ایران از مذاکرات خلاقانه استفاده کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکش با ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید درباره‌ چگونگی لغو تحریم‌ها علیه ایران این بار از تکرار مواضع قبلی آمریکا مبنی بر این که تحریم‌ها باید به صورت مرحله‌ای لغو شوند سر باز زد و خواستار مذاکرات خلاقانه برای حل این مساله شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به مذاکره‌کنندگان پیشنهاد داد به دنبال دستیابی به راه حلی باشند که برای بدنه سیاسی ایران قابل قبول‌تر باشد.

وی در این باره گفت: این که تحریم‌ها چطور کم می‌شوند و این که اگر نقض توافق اتفاق بیفتد چطور ما آنها را فورا باز می‌گردانیم ساز و کارهای مختلف و راههای متفاوتی برای آن وجود دارد.

اوباما ادامه داد: مذاکره کنندگان باید فرمول‌هایی بیابند که نگرانی‌های اصلی ما را برطرف کند و در عین حال به طرف دیگر هم اجازه دهد چیزی را به بدنه سیاسی‌شان ارائه دهند که قابل قبول‌تر باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: نگرانی اصلی ما این است که اطمینان یابیم اگر ایران به تعهداتش پایبند نباشد ما برای به کارگیری دوباره تحریم‌ها راه سختی نداشته باشیم که این نیازمند مذاکراتی خلاقانه توسط جان کری وزیر امور خارجه و دیگران است.

برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان

به نظر می رسد اصلاح طلبان با برنامه‌ای مدون پای به عرصه انتخابات مجلس دهم گذاشته‌اند، برنامه ای که شاید بتوان آن را نسخه تکمیل یافته برنامه انتخاباتی اصلاح گرایان در انتخابات ریاست جمهوری دانست.

به گزارش نامه نیوز، بهره گیری از نیروهای غیرحزبی استانی برای قرار دادن آنها در لیست نهایی ازدیگر راهکارهایی است که برای سفید بودن و کم خطر بودن لیست اصلاح طلبانه در نظر گرفته شده است.

اصلاح طلبان نگاهی جدی نیز به استان‌ها دارد. اصلاح طلبان با فعالیت گسترده در استان‌ها می‌توانند اکثریت یا اقلیتی قدرتمندی را در مجلس در اختیار بگیرند. به همین خاطر شورای راهبردی اصلاحات رابطه جدی با نیروهای استانی خود دارد تا از طریق آنها بتواند برنامه‌ای مدون برای انتخابات آینده آماده کند.

اصلاح طلبان یک استراتژی دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داده است و آنهم بعد از نظر شورای نگهبان در مورد نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان است. اگر شورای نگهبان نیروهای اصلاح طلب معرفی شده را تایید کند، آن زمان اصلاح طلبان برنامه خود را برای انتخابات مجلس دهم عوض خواهند کرد و سعی می‌کنند اکثریت مجلس را دراختیار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها