سیدحسن نصرالله در اجتماع همبستگی با ملت یمن:

می‌خواهند تجاوز به یمن را جنگ سنی و شیعه جا بزنند

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: هدف ما محکوم‌کردن تجاوز سعودی ـ آمریکایی علیه یمن و مخالفت با آن و اعلام همبستگی و همدردی با ملت مظلوم یمن است و هیچ تهدید و هراس‌افکنی ما را از ادامه اعلام این موضع خود بازنمی‌دارد.
کد خبر: ۷۸۸۹۰۰

به گزارش ایرنا، سیدحسن نصرالله عصر جمعه در اجتماع بزرگ همبستگی و وفاداری و فریاد حق علیه سلطان ستمگر که از طریق ویدئو‌کنفرانس سخن می‌گفت، افزود: وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی ماست که از ملت مظلوم و مقاوم یمن حمایت کنیم و این موضع به خود ما ارتباط دارد و احدی نمی‌تواند ما را از بیان این موضع افتخارآمیز باز دارد، زیرا در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

این اجتماع با ابتکار حزب‌الله لبنان برای اعلام حمایت از ملت بی‌گناه و شجاع یمن و مخالفت و محکوم کردن تجاوز سعودی ـ آمریکایی به این کشور در مجمع سیدالشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: آیا ملت یمن، عرب نیست؟ می‌گویند که این جنگ عرب برای دفاع از عربیت است؛ آیا ملت‌های عربی جنگ علیه یمن را به رژیم سعودی تفویض کرده‌اند؟ وی با بیان این‌که «هر طرفی که دست به تجاوز علیه ملت یمن زده است باید مسلمان و عرب بودن خود را ثابت کند نه این ملت مظلوم»، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنند تا جنگ علیه یمن را لباس طایفه‌ای نشان دهند و جنگ سنی و شیعه جا بزنند، اما این تجاوز سعودی ـ آمریکایی علیه یمن با اهداف سیاسی است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان این‌که یکی از خنده‌دارترین بهانه‌ها برای شروع این جنگ را دفاع از حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: چه کسانی حرمین شریفین را تهدید می‌کنند، ارتش یمن یا ملت یمن که عاشق رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) هستند.

سیدحسن نصرالله گفت: بله حرمین شریفین در معرض تهدید قرار دارد، اما از سوی داعش که گفته است کعبه مجموعه سنگ‌هایی است که پرستیده می‌شود نه خداوند و این با اصل توحید داعشی در تضاد است.

وی با بیان این‌که آیا راه دفاع از یمن، کشتار ملت آن است، افزود: بله حرمین شریفین در معرض تهدید قرار دارند، اما از سوی اندیشه و فرهنگ وهابیت و همه اسناد و کتاب‌های تاریخی بر آن دلالت و تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها