با اعلام آمادگی استاندار اصفهان، احتمال برقراری خط پروازی مستقیم میان این استان و کشور آلمان قوت گرفت.
کد خبر: ۷۸۸۱۷۸
برقراری خط پروازی مستقیم اصفهان ـ آلمان در آینده نزدیک

رسول زرگرپور در دیدار با هایکه بریمر، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی مجلس آلمان از آمادگی استان اصفهان برای برقراری خطوط هواپیمایی و انجام پروازهای مستقیم بین اصفهان و آلمان خبر داد و این امر را در افزایش همکاری‌های فرهنگی و گردشگری دوجانبه موثر دانست.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان جدا از مسائل گردشگری، در صنعت، کشاورزی و دانشگاهی نیز از استان‌های تراز اول ایران به شمار می‌آید، افزود: اصفهان در گردشگری نه تنها در کشور بلکه در منطقه حرف اول را می‌زند و چهار قرن پیش مارکوپلو لقب نصف جهان را برای اصفهان برگزیده است.

استاندار اصفهان به وجود 20 هزار جاذبه میراثی و فرهنگی در اصفهان اشاره کرد و افزود: از این تعداد هزار و 700 اثر تاریخی ثبت ملی شده و پنج اثر نیز در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

زرگرپور با اشاره به تولید 160 نوع صنایع دستی کشور در اصفهان، تصریح کرد: بیش از 100 اثر دارای مهر اصالت یونسکو است که این آثار ظرفیت بزرگی را برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اصفهان فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان به افزایش دو برابری سفر گردشگران خارجی به اصفهان پس از تصدی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: طی این مدت گردشگران بیش از 76 کشور دنیا از آثار تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی اصفهان دیدن کرده‌اند.

توسعه گردشگری، اصلی‌ترین اولویت اصفهان

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از برنامه‌های اساسی مدیریت استان اعلام کرد و افزود: در این راستا بیش از 10 هتل بر اساس استانداردهای بین‌المللی در اصفهان در حال ساخت است چرا که اعتقاد داریم صنعت گردشگری در استان به شدت رو به گسترش است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طی یکی دو سال آینده مهمترین بحث در این استان توسعه صنعت گردشگری خواهد بود، خاطرنشان کرد: مدیریت استان از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: مدیریت استان آمادگی کامل دارد تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران آلمانی در طرح‌های گردشگری اصفهان را فراهم و خدمات لازم را در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار دهد.

زرگرپور برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در آلمان را در تقویت روابط و آشنایی مردم این کشور با فرهنگ مردم استان موثر عنوان کرد و افزود: پیش از این، هفته فرهنگی اصفهان در چند کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی از جمله مالزی، لهستان و الجزایر برگزار شده و مورد استقبال زیاد مردم این کشورها قرار گرفته است.

وی همچنین تقویت همکاری تورلیدرهای آلمانی با همتایان اصفهانی را خواستار شد و گفت: همکاری و استفاده از تجربیات طرفین موجب تقویت و توسعه گردشگری دو کشور خواهد شد.

افزایش همکاری‌های گردشگری میان اصفهان و آلمان

استاندار اصفهان ضمن اعلام آمادگی برای برقراری خطوط هواپیمایی و انجام پروازهای مستقیم بین اصفهان و آلمان، اظهار داشت:‌ این اقدام موجب افزایش همکاری‌های فرهنگی و گردشگری دوجانبه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شرایط خوبی برای توسعه صنعت گردشگری ایران و آلمان به وجود آمده و استان اصفهان آماده نقش‌آفرینی در این زمینه است.

وی با اشاره به سفر سفیر آلمان به اصفهان در ماه‌های گذشته گفت: پیشنهاداتی درباره مسائل گردشگری و صنعتی در آن دیدار مطرح شد و سفر شما می‌تواند در اجرایی شدن این پیشنهادات موثر باشد.

علاقه آلمان برای افزایش مراودات با اصفهان

رئیس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان نیز در این دیدار با بیان اینکه گردشگری باعث ارتباط انسان‌ها و تبادل فرهنگ‌ها می‌شود، افزود: آلمانی‌ها علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران و لغو تحریم‌ها هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران هرچه سریع‌تر لغو شود.

هایکه با اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان و مناسبات فرهنگی دو کشور، از علاقه‌مندی مردم آلمان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران به ویژه اصفهان خبر داد.

وی در ادامه یادآور شد: بسیاری از شهروندان آلمانی متقاضی سفر به ایران هستند و سفارت ایران در برلین همکاری خوبی برای صدور روادید با شرکت‌های گردشگری آلمان انجام داده است.

هایکه بریمر بر تقویت ارتباطات فرهنگی ایران و آلمان تاکید کرد و افزود: این امر مورد حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس آلمان قرار دارد.

سعید ابوالقاسمی ـ خبرنگار جام‌جم اصفهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها