نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اعلام کرد: ایران انتظار دارد امسال تسلیحات پدافند هوایی اس -300 را از روسیه تحویل بگیرد.
کد خبر: ۷۸۷۸۷۳
روسیه سامانه «اس - 300» را امسال تحویل دهد

علی شمخانی امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر این باورم که سامانه اس-300 در سال جاری به ایران تحویل می شود. این پیامی برای تامین و تقویت ثبات منطقه با توجه به نقش مهمی که ایران در آن بازی می کند، خواهد بود.

شمخانی افزود: تحویل سامانه های پدافند هوایی بخشی از روابط دو کشور است و مناسبات ایران و روسیه ظرفیت های بزرگی دارد که برای توسعه همکاری ها باید به کار گرفته شود.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان ابراز امیدواری کرد تحویل تسلیحات اس-300 به ایران موجب توسعه بیشتر روابط ایران و روسیه شود.

وی روز دوشنبه هم اعلام کرد: شکل گیری شرایط جدید در چارچوب سیاست های ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی در اتخاذ تصمیم روسیه در لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس - 300 به ایران بسیار تعیین کننده بوده است.

شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی لغو حکم ممنوعیت فروش موشک های اس - 300 به ایران از سوی روسیه گفت: خوشبختانه و در چارچوب مذاکرات فشرده و پیگیری های مستمری که انجام شد دستور لغو حکم ممنوعیت فروش موشک های پدافندی اس - 300 با حسن نیت رییس جمهور روسیه صادر شد.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری دنیا به حقانیت رویکردهای سازنده و مشارکت جویانه جمهوری اسلامی واقف شده و سیاست های مقابله جویانه با اهداف صلح آمیز ایران با انزوا وتحقیر مواجه می شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تشریح گفت وگوهای انجام شده با همتای روسی خود بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعاتی چون بحران یمن و نفی تجاوز به آن کشور، عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و ضرورت لغو مجموعه تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی همزمان با امضا موافقتنامه هسته ای تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، روز دوشنبه با صدور دستوری ممنوعیت فروش تسلیحات اس-300 به ایران را لغو کرد.

پوتین با این فرمان، دستور دمیتری مدودف، رییس جمهور سابق روسیه را لغو کرد که به رغم پرداخت مبلغ قرارداد خرید اس-300 از سوی ایران به دلیل محدودیت تسلیحاتی قطعنامه 1929 تحویل این سامانه را غیرقابل اجرا خوانده بود.

سامانه موشکی اس-300 تسلیحات دفاعی است که برای هدف قرار دادن هواپیماها و موشک های تاکتیکی و بالستیکی به کار گرفته می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها