خبرگزاری روسی ایتارتاس خبر داد ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممنوعیت تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 به ایران را لغو کرد.
کد خبر: ۷۸۷۵۱۷
ممنوعیت تحویل موشک اس- ۳۰۰ به ایران لغو شد

کرملین اعلام کرد: "این فرمان ممنوعیت انتقال (شامل حمل و نقل هوایی) سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 را در خاک روسیه و حمل آن به خارج از سرزمین‌های این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمین‌های روسیه را با استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو می‌کند."

در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهوری وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

پس از آن روس‌ها حتی در یک مقطع زمانی پیشنهاد فروش سامانه موشکی دفاع دفاع هوایی آنتی-2500 را به جای اس-300 به ایران پیشنهاد دادند، اما ایران حاضر به پذیرش این درخواست نشد.

این خبر در حالی منتشر شد که تاکنون مقام های ایرانی واکنشی به آن نشان نداده اند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
چه ناقلایی هستی پوتین جون...... حتما یه نقشه دیگه ای واسه ما كشیدی....... ای كاش رییس جمهور ما بودی و واسه كشورهای دیگه نقشه میكشیدی به نفع كشور خودت به نفع ملتت ....... خیلی باحالی خیلی واسه كشورت مردی .....

نیازمندی ها