مهدی سنایی، سفیر ایـران در روسیه اعلام کرد مسکو درباره تحویل ندادن موشک‌های زمین به هوای روسی اس 300 تحت فشار غرب تصمیم‌گیری کرد.
کد خبر: ۷۳۷۹۱۶
لغو تحویل اس300 تحت فشار غرب

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، او با این حال خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو کشور در روابط خود نگرشی مستقل و اصولی دارند.

خنثی‌سازی بمبگذاری در قم

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دیروز در شورای اداری استان همدان گفت: در روزهای عزاداری ماه محرم امسال افرادی قصد بمبگذاری در شهر قم را داشتند که قبل از هر اقدامی، دستگیر شدند.

به گزارش میزان، او اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی، همه عوامل این برنامه پلید، شناسایی و قبل از کوچک‌ترین تحرکی دستگیر شدند. وی یادآور شد: در روز قدس امسال نیز چند برنامه انفجار انتحاری با استفاده از جلیقه در چند مرکز استان کشورمان شناسایی و کشف شد.

دفاع دولت از دانش آشتیانی

همزمان با مخالفت برخی نمایندگان مجلس با تازه‌ترین گزینه پیشنهادی دولت برای کرسی وزارت علوم، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده است، شایعه درخواستش از رئیس‌جمهور برای معرفی فرد دیگری به جای دانش‌آشتیانی را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، او بیان کرد: جریانات سیاسی خارج از مجلس که اساسا با دولت مخالف هستند از زمانی که وزیر جدید پیشنهادی علوم معرفی شد، سعی کردند یک جو و فشار روانی بر نمایندگان مجلس وارد کنند. شأن نمایندگان این نیست که به جریانات بیرون مجلس تاسی کنند.

گزارش الاخبار از پاسخ ایران به اوباما

روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به نامه باراک اوباما به رهبر انقلاب، نوشت: به‌گفته منبع آگاه ایرانی، اوباما با هدف تبریک‌گویی به رهبر انقلاب به دلیل بهبود بیماری و خروج از بیمارستان نامه را ارسال کرده است. با وجود این، در نامه موضوعاتی همچون همکاری در زمینه مبارزه با داعش نیز مطرح شده بود که تهران پاسخ نامه را داد.

به گزارش آنا، به ادعای این روزنامه لبنانی، ایران در رابطه با تکفیری‌ها به آمریکا این‌گونه پاسخ داد که مسئولیت گسترش‌ تهدیدات گروه داعش به عهده آنهاست و باید مقام‌های آمریکا هرچه سریع‌تر حمایت‌های خود از داعش را متوقف کنند تا اوضاع سریع‌تر بهبود یابد.

در ادامه جواب ایران آمده است که گروه داعش، زاده و پرورده آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه است اما تهران درباره موضوع هسته‌ای تاکید کرده است که قبل از هر چیز اولویت با رفع تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران است و بعد درباره موضوعات دیگر می‌توان گفت‌وگو کرد.

حیدرالعبادی 26 فرمانده عراقی را برکنار کرد

شبکه تلویزیونی العراقیه دیشب گزارش داد که حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، 26 فرمانده نیروهای این کشور را برکنار کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس دستور العبادی ده نفر از فرماندهان نیروهای عراقی هم بازنشسته اعلام شدند. العبادی همچنین 18 نفر از مقامات وزارت دفاع عراق را تعیین کرد.

چه‌کسی پیام رهبر انقلاب را به نصرالله رساند؟

«حسن فضل‌الله» نماینده پارلمان لبنان در کتاب خود با عنوان «حزب‌الله و کشور لبنان» به روابط حزب‌الله و دولت و حکومت در لبنان از زمان شکل‌گیری حزب‌الله (از دهه 80 میلادی) پرداخته است.

به گزارش فارس، روزنامه السفیر با انتشار بخش‌هایی از این کتاب، در بخش سوم به روزهای جنگ 33 روزه در تابستان سال 2006 پرداخت و در این شماره به پیام رهبر معظم انقلاب به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و نوشت: پیام وعده پیروزی رهبر انقلاب به رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ را سردار قاسم سلیمانی به حزب‌الله و دبیر کل آن منتقل کرد.

انتخاب دبیرکل جامعه‌روحانیت پس از چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی

شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز از برگزاری جلسه این تشکل خبر داد و درباره انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت به تسنیم گفت: بعد از برگزاری مراسم چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی، موضوع انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسین ابراهیمی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز هم بیان کرد: جلسه جامعه روحانیت مبارز سه‌شنبه شب به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه‌های ریاست مشخص شده است، افزود: خیر، هنوز در این زمینه بحثی نشده است. مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز با اشاره به برخی جزئیات جلسه اخیر این تشکل به میزان گفت: آقایان هاشمی، ناطق، روحانی و علم‌الهدی غایبان جلسه این تشکل بودند.

هیچ دانشمند هسته‌ای ایران در سوریه نیست

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر کشته شدن دانشمند هسته‌ای کشورمان در سوریه این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ دانشمند هسته‌ای ایرانی در سوریه حضور نداشته است.

به گزارش ایرنا، برخی خبرگزاری‌ها از ترور پنج دانشمند هسته‌ای سوریه از سوی افراد مسلح ناشناس در نزدیکی دمشق خبر داده و مدعی شده بودند که یکی از این افراد ایرانی بوده است.

موافقت مجلس با کلیات طرح تعیین تکلیف وظایف وزیر دادگستری

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دوفوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی که تعیین تکلیف وظایف وزیر دادگستـری را به دنبال دارد موافقت کردند.

به گزارش میزان، پورمحمدی، وزیر دادگستری در این جلسه گفت که بنده و دولت در کلیت این طرح با وجود ایجاد سختی‌هایش موافق هستیم، زیرا راهی برای تعیین تکلیف وزارت دادگستری می‌بینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها