اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

فیل ها ، جانورانی احساساتی و مادرسالار + عکس

در این فیلم تماشایی حیات وحش بیننده شاهد درگیری فیل ها در فصل خشک برای استفاده از آب یک برکه خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۶۹۹۷
جنگ فیل ها بر سر آب + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از BBC Earth ، در این بخش از آفریقای جنوب صحرا فصل خشک فرا رسیده است. حتی یک برکه آب راکد و مملو از فضولات برای حیوانات تشنه و گرما زده یک گنج محسوب می شود. بقای آنها وابسته به همین آب راکد و اندک است.

یک گله فیل به کنار برکه می آیند. آنها برای این که بتوانند آب تمیزتری و بدون فضولات را بنوشند با خرطوم های خود از شیوه ای که بلئ هستند استفاده می کنند. فیل ها به جای فرو بردن خرطوم در عمق برکه آن را بر سطح برکه راکد لغزانده و آب تمیز تری را به دهان می برند.

گله فیل ها هنوز سیراب نشده اند که یک گله دیگر از راه می رسد. در فصل خشک برکه های آب در این ناحیه اندک است و ناگزیر باید برای سیراب شدن جنگید. گله تازه وارد به داخل برکه یورش می آورند.

با این حال، نبرد بر سر آب به عهده ماده فیل های سر گروه است. نبرد دو ماده فیل برخلاف فیل های نر هنگام فصل جفتگیری مرگبار نیست. آنها از عاج های خود برای دریدن پهلوی حریف استفاده نمی کنند.

در جنگ ماده فیل ها بیستر از ضربات محکم سر و هل دادن استفاده می شود. سرانجام یکی از ماده فیل ها کم آورده و لیز می خورد. او نبرد بر سر آب را باخته است. اکنون برکه آب متعلق به ماده فیل پیروز و گله تحت سرپرستی اش است.

این فیلم تماشایی را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها