طرح تحول سلامت دهان و دندان امروز - یکشنبه - با حضور وزیر بهداشت، مسوولان نظام سلامت و جمعی از مسوولان آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۶۹۵۸
طرح تحول، به دهان رسید

طرح تحول سلامت دهان و دندان فقط در مراحل ابتدایی به مساله پیشگیری و بهداشت می پردازد.

سعید عسگری دبیر شورای سلامت دهان و دندان طی سخنانی در مراسم آغاز این طرح گفت: با اجرای این طرح ما می خواهیم شاخص DMFT (شاخص نشان دهنده تعداد دندان های پوسیده، کشیده شده و پرشده در یک گروه یا رده سنی) بین کودکان 12 ساله کشور را در یک بازه زمانی شش ساله از عدد 2 به یک کاهش دهیم.

وی در ادامه به تشریح وضعیت این شاخص در کشور از سال 83 تا کنون پرداخت و گفت: این شاخص در کودکان 12 سال بصورت پلکانی افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص DMFT بین گروه سنی 35 تا 44 سال طبق گزارشات اخیر متاسفانه عدد 13 است.

دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: همچنین تعداد دندان های کشیده شده در گروه سنی 65 تا 74 سال عدد 6 است و شاخص DMFT آن به بیش از 22 دندان می رسد.

عسگری افزود: هم اکنون شاخص DMFT ایران خوب است اما با افزایش سن مردم وضعیت سلامت دهان و دندان کشور به رنگ قرمز در خواهد آمد و وضعیت مناسبی نخواهد بود.

عسگری با اشاره به تشکیل شورای سلامت دهان طی سال گذشته گفت: این شورا سلامت دهان و دندان کودکان کمتر از 14 سال را هدف گرفته و با آموزش و پرورش نیز تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: دستور العمل اجرایی فعالسازی واحدهای دندان پزشکی در وزارت بهداشت تدوین شده و به تازگی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده که امیدواریم اجرای آن با حساسیت پیگیری شود. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها