غواصی در امواج رسانه‌های مجازی

از جوک‌های هسته‌ای تا نبـرد اینستاگرامی

غواصی در امواج رسانه‌های مجازی و موبایلی

پـس‌لـرزه‌های لـوزان در فضای مجازی

اواخر هفته گذشته و در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، موج دروغ 13 و موج‌های مختلف مرتبط به مذاکرات هسته‌ای در شبکه‌های اجتماعی بخصوص شبکه‌های اجتماعی فعال روی تلفن‌های همراه مثل وایبر و واتساپ به راه افتاد.
کد خبر: ۷۸۶۱۷۳
پـس‌لـرزه‌های لـوزان در فضای مجازی

دروغ‌های 13 از جنس مرگ و میر

روز طبیعت یا همان «سیزده بدر» معروف، در حالی که برخی جوانان مجرد در حال گره زدن سبزه در دشت و بیابان بودند، بعضی‌ها که گوشه خانه و پشت لپ‌تاپ بیکار نشسته بودند یا با تبلت‌شان بازی می‌کردند، دروغ 13 ساختند و در سطح فضای مجازی پخش کردند.

متاسفانه دروغ‌های 13‌ امسال از جنس مرگ و میر بود که اشاره دقیق به مصادیقش نمی‌کنیم.

ضمنا از تولیدکنندگان محترم این دروغ‌ها خواهشمندیم حداقل در این یک مورد توجه بیشتری به شادی و خوشحالی داشته باشند و برای سال آینده دروغ 13 تولد پسر و نوه فلان شخص و شخصیت مشهور و معروف را بدهند.

 شوخی در لحظه‌های نفسگیر مذاکرات

زمان مذاکرات و هنگامی که همه منتظر شنیدن خبری جدید از لوزان سوئیس بودند، گروهی هم اخباری به طنز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند که اتفاقا خیلی هم مورد توجه قرار می‌گرفت. به عنوان نمونه، اخبار زیر را بخوانید:

ـ آقا خبر خووووش

به توافق رسیدیم و فقط یه موضوع مونده

هزینه هتل رو کی بده؟

ـ خبر فوری

...

...

...

با تلاش شبانه روزی تیم هسته‌ای بالاخره توافق شد که متن توافق‌نامه را از بی نازنین به بی‌زر تغییر دهند

ـ آخرین خبری که همین الان از لوزان رسید:

...

...

...

الان اونجا ساعت یک و 40 دقیقه بامداده

واکنش هنرمندان به مذاکرات و نتیجه آن

صفحه هنرمندادن در شبکه‌های اجتماعی معمولا بیشترین لایک و هوادار را دارد و مورد توجه بسیاری از کاربران است. در طول مذاکرات و پس از اعلام نتیجه آن گروهی از هنرمندان در شبکه‌های مختلف اجتماعی با امید و خوشحالی از مذاکرات و نتیجه آن این طور نوشتند:

محسن یگانه: عجب سیزده خوش یُمنی بود. نسل ما این روز رو خوب یادش می‌مونه... خدایا، هرچی تو بخوای همون می‌شه

باران کوثری: سالی که نکوست از بهارش پیداست

رضا گلزار: تبریک به همه

مهنار افشار: سلام حتی برای آنان که نمی‌خواهند زحمات شما را ببینند و خوشحالی ماها را تعبیر دلخواه خودشان می‌کنند، با احترام به آنها آقای ظریف شما بار دیگر نام ایران را سربلند کردید و دست مریزاد، خسته نباشید.

پی‌نوشت: لطفا اختلاف سلیقه، باور، نگاه و هر تفاوتی که داریم، لحظه‌ای گوشه ذهن‌مان نگه داریم و امیدوار باشیم که ذره‌ای خوشی و امید برگرده و نام کشورمان دوباره سربلند باشه... این نه سیاست است نه چپ نه راست. این وطن دوستی است. ممنون.

لیلا بلوکات: دکتر ظریف متشکریم... دست مریزاد و خسته نباشید.

شهرزاد کمال زاده: آقای دکتر ظریف خسته نباشی خدا قوت، ان‌شاءالله که همیشه خوش‌خبر باشین

فریبا نادری: چه سیزده بدری شد، خدایا مرسی که دل همه ملت ایران رو شاد کردی. آقای ظریف دمتون گرم. خسته نباشید. ملت همیشه در صحنه ایران، ممنون برای همه دعاهاتون. پرچم ایران همیشه بالاست هورااا.

ارسلان قاسمی: مرد روز‌های سخت دست مریزاد. همه ملت ایران مدیون زحمات تو هستند. بی‌نهایت ازت متشکریم.

نیوشا ضیغمی: بی‌شک نام جناب آقای دکتر ظریف در تاریخ ایران‌زمین جاودانه خواهد ماند «بزرگ‌ترین هدیه نوروز امسال رو از زحمات این بزرگمرد تاریخ ایران گرفتیم.»

شهرام حقیقت‌دوست: یکم بیشتر زندگی کنیم امسال

پیمان معادی خطاب به ظریف: آقا دم شما گرم. خسته نباشید. تبریک فراوان به مردم نازنین.

وحید طالب‌لو: خسته نباشید حماسه‌ساز بهار 94. به امید رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و آرامش و شادی هموطنان عزیز و صبورم که مستحق بهترین‌ها هستند. پایدار و نامدار باشی ایران عزیز.

تینا آخوندتبار: هورااااا خسته نباشین واقعا، سالی که نکوست از بهارش پیداست پیش به سوی موفقیت و پیشرفت.

لاله اسکندری: خسته نباشید آقای دیپلمات، ازین پس 13 را در فرهنگ‌مان نحس نمی‌دانیم.

تهمینه میلانی: دوستان عزیزم تبریک برای پایان تحریم‌ها. امیدوارم شکوفایی اقتصادی که در پی آن خواهد آمد، انگیزه حرکت مثبت برای جوانان عزیز کشور باشد و البته ما میانسال‌ها! لب‌هایتان پر از خنده باد و دل‌هایتان پر از شادی!

اندیشه فولادوند: به نام وطن؛ آقای دکتر ظریف عزیز! صرف نظر از هر آنچه تقدیر تاریخی بشریت باشد شما در قلب هر بشر مستقل، وطن‌پرست و آزادیخواه جاودانه‌اید.

صابر ابر: مرد جان چه خوب که هستی. جای تو در جان ما خالی بود. خدا رو شکر.

پرستو صالحی: بعد از ممنوع کاری‌های طولانی که در دولت محمود احمدی‌نژاد داشتم تصمیم داشتم دیگه به دنیای سیاست هیچ کاری نداشته باشم، ولی نمی‌تونم نگم امشب صدای ضربان قلب خودم رو شنیدم. خدایا مردم سرزمین من شایسته بهترین‌ها هستند، دکتر ظریف خدا قوت دست مریزاد که نور امید رو تو دل من و مردم سرزمینم روشن کردید زنده‌باد ایران و زنده‌باد ایرانی، زنده‌باد جهانی عاری از جنگ و سرشار از صلح و دوستی. سیزده ملت ایران بدر شد خدایا شکرت.

رضا مهدوی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها