غواصی در امواج رسانه‌های مجازی و موبایلی

پـس‌لـرزه‌های لـوزان در فضای مجازی

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی ضمن حمایت از تفاهم بوجود آمده میان ایران و ۱+۵ در سوئیس، مخالفان این رویداد را به تظاهر متهم کرد.
کد خبر: ۷۸۵۶۸۴
رئیس سازمان سیا مخالفان تفاهم لوزان را به تظاهر متهم کرد

جان برنان ضمن حمایت از تفاهم سیاسی لوزان در مورد برنامه اتمی ایران، برخی از انتقادات علیه آن را «ناشی از تظاهر» نامید و مدعی شد از امتیازهایی که تهران در این تفاهم داده، شگفت‌ زده است.

برنان در نخستین اظهار نظری که در مورد تفاهم لوزان ابراز کرده است در دانشگاه هاروارد، گفت: باید به شما بگویم، افرادی که می‌گویند این توافق راهی در برابر ایران می‌گشاید تا به بمب برسد، تظاهر می‌کنند؛ از نظر من، اگر آنها واقعیت‌ ها را بدانند، متوجه خواهند شد چه چیزی برای یک برنامه اتمی لازم است.

این گفته‌ها زمانی مطرح می‌شود که گروهی از سیاستمداران جمهوریخواه مخالفت و انتقاد خود را در مورد مذاکرات و توافق اتمی با ایران ابراز کرده‌اند. برخی از نمایندگان دمکرات کنگره نیز با آنها همراه شده‌اند.

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سپس برای راضی کردن مخالفان این تفاهم مدعی شد: من به شکل رضایتمندی شگفت‌ زده هستم که ایرانی‌ها، با این همه موافقت کرده‌اند.

به گفته برنان، برخی از منتقدان بیش از آنکه بر برنامه اتمی تهران متمرکز باشند، بر تاثیری که رفع تحریم‌ها می‌گذارد، متمرکز هستند، و اینکه چنین چیزی به ایران اجازه می‌دهد مشکلاتی بیشتر در منطقه ایجاد کنند.

به گفته رئیس سیا، چنین نگرانی قابل درک است، اما در عین‌حال او فکر نمی‌کند که در پی همه اینها تهران ناگهان موضعی غیرفعال در مورد منطقه در پی گیرد.

وی در عین حال تاکید کرده است که روشن نیست آیا رویکرد عملگرای ایران در رابطه با برنامه هسته اش تحت ریاست‌ جمهوری حسن روحانی به دیگر بخش‌ های سیاست خارجی ایران انتقال پیدا می‌کند یا نه.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها