جام جم ورزشی: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از صدور ۸۵۰ رای و برگزاری ۷۲۹ جلسه رسیدگی انضباطی در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۳۶۷
حسن‌زاده: قلعه‌نویی بدون اطلاع حرف نزند

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده درباره اینکه امیر قلعه‌نویی اعلام کرد کمیته انضباطی رای یک شبه برای تیم استقلال صادر می‌کند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در روزنامه‌ای که امروز به چاپ رسیده، اعلام کرده است کمیته انضباطی برای استقلال یک شنبه رای صادر می‌کند اما برای بازیکن تیم نفت تهران (پور علی‌گنجی) رایی را صادر نمی‌کند.

وی افزود: باید بگویم از مربیان باشگاه‌ها و مسئولان به خصوص امیر قلعه‌نویی می‌خواهم که بدون در دست داشتن اطلاعات دقیق، هیچگاه مطلبی را مطرح نکنند و همچنین رسانه ها نیز از صحت یک خبر باید مطلع باشند و سپس مصاحبه ها و یا نقل قول هایی که از سوی افراد مطرح می شود را به چاپ برسانند.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: بازی دو تیم پیکان تهران و نفت تهران روز 23 بهمن‌ماه برگزار شد که از سوی مرتضی پور علی‌گنجی تخلفاتی رخ داد روز 26 بهمن‌ماه گزارش ناظر و نماینده بازی به کمیته انضباطی ارسال شد و روز 5 اسفندماه دادنامه رای این بازی تهیه و به امضا رسید و در نهایت روز نهم اسفندماه از سوی سازمان لیگ برتر به باشگاه مربوطه و بازیکن ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: تقریباحدود 40 روز پیش این رای از طریق سازمان لیگ برتر فرستاده شده و متاسفانه قلعه‌نویی بدون تحقیق در روزنامه مطالب کذبی را مطرح کرده است. از رسانهها می‌خواهم قبل از درج مطالب مختلف، از صحت یک موضوع اطلاع دقیق داشته باشند. امیدوارم خداوند همه را به راه راست هدایت کند.

در مورد فعالیت کمیته انضباطی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به نزدیک شدن رقابتهای لیگ برتر به هفتههای پایانی و همچنین هفته‌های حساس لیگ دسته اول، اگر سازمان لیگ برتر از کمیته انضباطی درخواست حضور ناظران ویژه انضباطی را داشته باشد، حتما ناظران خود را اعزام می‌کنیم.

وی افزود: نسبت به سال‌های قبل، در سالی که گذشت کمیته انضباطی رای‌های کمتری را صادر کرد و درواقع سال آرامی را پشت سر گذاشته‌ایم زیرا تیم‌های حاضر در لیگ برتر، بیشتر از گذشته موارد انضباطی را رعایت کرده و این امر از مدیریت خوب مدیران باشگاه‌ها و توجه مقامات بود که در نهایت باعث شد میزان جرایم و رای ها کمتر باشد. در واقع در این فصل شاهد سکوهای نسبتا آرامی نیز بودیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: در سال‌های گذشته مقامات رسمی باشگاه و یا بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها درباره اتفاقاتی که در بازی رخ می‌داد، مطالبی را مطرح می‌کردند که این امر منجر به تشکیل پرونده از سوی کمیته انضباطی می‌شد اما به غیر از یک یا دو تیم در فصل ۹۳-۹۴، باشگاه‌ها با کمترین فضای حاشیه‌ای فوتبال، فعالیت‌های خود را پشت سر گذاشتند.

وی درباره اینکه چرا کمیته انضباطی پس از صدور رای مرتبا از سوی افراد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد؟، یادآور شد: کمیته انضباطی در جایگاه قضاوت و پس از صدور حکم، از سوی افراد مختلف مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اگر در کمیته رای صادر نکنیم، هیچ فردی منتقد و دشمن نیست اما پس از اعلام رای و صدور آن، تمامی نگاه‌ها به کمیته انضباطی منتقدانه می‌شود.

حسن‌زاده در ادامه تاکید کرد: به جرات می‌گویم برای کمیته انضباطی رنگ لباس و یا تیمهای قوی و ضعیف هیچ فرقی نمی‌کند و درصورت رخ دادن تخلفی از هر تیمی، این کمیته بدون در نظر گرفتن شرایط تیم‌ها با نگاه مساوی، رای خود را صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینکه برخی از اهالی فوتبال از کمیته انضباطی پس از ۴ سال فعالیت در فوتبال چه برداشتی دارند، محترم است اما اگر هر شخص حقیقی و حقوقی که علیه‌اش رای صادر می‌کنیم، ما را مورد انتقاد و گاهی هم بی‌احترامی قرار می‌دهد، درست نیست. تنها انتظار ما از منتقدان این است به شخصیت خود، فضای فوتبال و افراد که زحمت کشیدهاند، احترام بگذارند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: طبق آئین‌نامه جدید کمیته انضباطی تا جایی که ممکن است آرای مربوط به حوادث مسابقات را در کمتر از یک هفته صادر می‌کنیم و اگر پرونده‌ای نیاز به زمان بیش از یک هفته داشته باشد، باید طبق قانون در زمانبندی دیگری، رسیدگی کنیم و باز هم تاکید می‌کنم برای ما هیچ فرقی نمیکند افرادی که محروم می‌شوند، در مسابقات بعدی خود مقابل چه تیم‌هایی باید محرومیت خود را سپری کنند.

وی اضافه کرد: ما جدول مسابقات و یا برنامه‌های آتی باشگاه‌ها را دنبال نمی‌کنیم و زمانی که رای صادر می‌شود، جهت اجرای آن به مقامات سازمان لیگ برتر موارد را اعلام می‌کنیم تا اجرای عملی کردن رای که بر عهده سازمان لیگ برتر است، صورت بگیرد.

حسن‌زاده در پاسخ به انتقاداتی که معاون حقوقی باشگاه استقلال تهران به کمیته انضباطی داشت، اعلام کرد: اولا با شناختی که از بهرام افشارزاده به عنوان فرد اول و مدیرعامل باشگاه استقلال دارم، امیدوار هستم به افراد زیر دست خود تذکرات لازم را بدهد. ثانیا نمیدانم بزرگی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در چه شرایطی این مطالب را مطرح کرده اما با تشکیل کمیته اخلاق، مسئولان باشگاه‌ها بدانند اگر به مقامات رسمی فدراسیون فوتبال و اهالی فوتبال اهانت شود، باید در این کمیته پاسخگو باشند.

وی در ادامه یادآور شد: ضمن اینکه اگر شکایتی هم از سوی ما صورت نگیرد با توجه به مطالبی که معاون حقوقی باشگاه استقلال مطرح کرده است، کمیته اخلاق مستقیما می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: زمانی‌که گزارش بازی استقلال و فولاد به کمیته انضباطی ارائه نشده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه از پایان مسابقه، افراد کمیته انضباطی را مورد انتقاد قرار میدهند و انتظار رسیدگی در ساعات اولیه بعد از بازی را داشتند، منطقی نیست. مسلما کمیته انضباطی به تمامی حوادث به وجود آمده در مسابقات رسیدگی کرده اما زمانی این رسیدگی به مرحله اجرا می‌رسد که گزارش دقیقی از روند حوادث به وجود آمده، در اختیار داشته باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: برای ما موفقیت افراد، بزرگی و کوچکی و یا تیم ها هیچ فرقی نمی‌کند و تا روزی که در کمیته انضباطی حضور دارم، همه را به یک چشم نگاه می‌کنم و در نهایت رایی که طبق قانون است، را صادر می‌کنیم. در طول این چهار سال فعالیت در کمیته انضباطی، استقلال برای تصمیم گیری در صدور رای را داشته‌ایم اما امنیت نداشتیم. با این حال دست از فعالیت خود نکشیده و سعی می‌کنیم در بهترین زمان، بهترن رای را صادر کنیم.

حسن‌زاده درباره اینکه در سال ۹۳ چند رای صادر شده، افزود: حدود ۸۵۰ رای را صادر کرده‌ایم و تعداد ۷۹۲ جلسه رسیدگی انجام شده و عمده مشکلی که از سال گذشته تاکنون باقی مانده، اجرایی شدن آراء مطالباتی افراد از باشگاه‌ها است.

وی در ادامه یادآور شد: در واقع تلاش دو ساله کمیته انضباطی به جایی نرسیده و با توجه به اینکه تیم های بدهکار ممنوع الفعالیت هم شده‌اند اما کماکان رای‌شان بدون اجرا مانده است. متاسفانه طلبکاران به کمیته انضباطی رجوع می‌کنند اما کاری از دست ما بر نمی‌آید و امیدوار هستم مسئولان سازمان لیگ برتر برای این موضوع به دنبال راه حلی باشند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه ۹۰ پرونده از سال گذشته تاکنون رسیدگی نشده و یا رای‌های مربوط به آنها صادر نشده، تاکید کرد: از سال گذشته ۹۰ پرونده باقیمانده که مجبوریم مکاتباتی را با مراجع مختلف انجام دهیم، افراد خاطی را دعوت کنیم، گزارشات دقیق تری در اختیار داشته باشیم و معاینات پزشکی را بررسی کنیم. بر همین اساس فعلا ۹۰ پرونده بدون صدور رای باقیمانده و برخی از پرونده ها نیز به مرحله رسیدگی، نرسیده اند.

وی درباره استفاده بازیکنان غیر مجاز در فوتبال پایه خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم دقت لازم را در این خصوص داشته باشند چرا که استفاده از بازیکن غیر مجاز در فوتبال پایه زیاد شده و بار دیگر از مدیران باشگاه‌ها در رده‌های پایه و همچنین تیم‌ها می‌خواهم آئین‌نامه کمیته انضباطی را به دقت مطالعه کنند.

حسن‌زاده در پایان درگذشت دو خبرنگار خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن امروز را به خانواده ایشان، رسانه و اهالی فوتبال تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد جامعه رسانهای کماکان با وجود مشکلات و خطرات در کنار فوتبال و برای توسعه این رشته ورزشی بهتر از گذشته فعالیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها