نخستین سفر ماجراجویانه ساحل به ساحل خودرویی تمام خودکار در ایالات متحده آمریکا با موفقیت پایان یافت.
کد خبر: ۷۸۴۸۵۶
پیمودن ایالات متحده آمریکا با یک خودروی بدون راننده

شرکت خودروسازی «Delphi» در انگلیس محصول تمام خودکار خود را در قالب سفری بی سابقه از سانفرانسیسکو راهی نیویورک کرد، یعنی غرب تا شرق آمریکا، سفری که بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل انجام شد.

این سفر که چند روز پیش پایان یافت، حدود ۵۵۰۰ کیلومتر و طی ۹ روز صورت گرفت. شرکت Delphi اعلام کرده که این نخستین سفر خودرویی از این دست در آمریکا به شمار می آید.

گروهی از مهندسان شرکت «Delphi» مقدمات برگزاری این سفر خودرویی بدون راننده را فراهم کردند. سفر در ۲۲ ماه مارس از سانفرانسیسکو آغاز شد و با عبور از ۱۵ ایالت آمریکا نهایتا در نیویورک پایان یافت.

شرکت «Delphi» عنوان «The Roadrunner» را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است.

خودرو در مسیر حرکتی خود به فاکتورهای مختلفی توجه داشت از جمله حلقه های ترافیکی، مناطق تحت ساخت و ساز، پل ها، تونل ها، رانندگانی که خوب رانندگی نمی کنند و حتی اوضاع بد جوی.

البته این شرکت برای رعایت موارد ایمنی یکی از مهندسان خود را در خودرو قرار داده بود تا در صورت بروز اتفاقی پیش بینی نشده کنترل خودرو را در دست گیرد البته «Delphi» اعلام کرده که این سفر تاریخی ۹۹ درصد به صورت کاملا خودکار صورت گرفته است.

این خودرو به فناوری های پیشرفته ای مجهز بوده از جمله ۶ رادار برد بلند، ۴ رادار برد کوتاه، ۳ دوربین، ۳ حسگر «Lidar»، سیستم مکانی، الگوریتم های نرم افزاری هوشمند و سیستم پیشرفته کمک راننده.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها