مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با توجه به بحرانی بودن وضعیت تامین آب در هرمزگان، هم اکنون 400 روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند.
کد خبر: ۷۸۴۵۵۶
آبرسانی به روستاهای هرمزگان با تانکر

عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه به ایرنا گفت : هرمزگان جزء استان های مواجه با بحران کم آبی می باشد و هم اکنون تمام دشت ها و چاه های استان یا خشک و یا دچار شوری شده اند.

وی افزود: استفاده بی رویه آبهای زیر زمینی در حوزه کشاورزی وضعیت تامین آب در روستاهای استان را دشوار کرده است.

حمزه پور؛ شیرین کردن آب دریا را تنها راه تامین آب روستاها عنوان و خاطرنشان کرد: دریا فرصت بسیار مناسب و منبعی عظیم برای تولید آب شیرین و رفع مشکلات کم آبی برخی روستاهای هرمزگان است.

وی بیان داشت:هم اکنون این شرکت دارای 11 سایت آب شیرین کن است و 13 آب شیرین کن دیگر نیز در دست ساخت دارد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

به گفته حمزه پور با بهره برداری کامل از این آب شیرین کن ها، تولید آب این سایت ها به 36 هزار و 250 مترمکعب می رسد که 252 روستا با جمعیت220 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد:11 سایت آب شیرین کن فعلی با تولید 9 هزار و 200 مترمکعب آب درشبانه روز، تنها آب شرب 62 روستا را با جمعیت 75 هزار نفر تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه این شرکت در تامین آب روستایی از طریق استفاده از آب شور دریا در کشور پیشرو است، گفت:قرار داشتن هرمزگان در کنار دریا یک امتیاز بسیار خوب برای استان در زمینه تولید آب شیرین محسوب می شود که باید قدردان این نعمت بود.

تعداد کل روستاهای استان هرمزگان یک هزار و 731 روستا، تعداد کل جمعیت روستاها 784 هزار و 798 نفر، تعداد کل خانوار روستاها 191 هزار و 931 خانوار،تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یک هزار و 206 روستا است.

بیش از 17 سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده تا سطح آب 90 درصد از دشت های استان با افت معادل نیم متر و حداکثر 28 متر مواجه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها