مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: این شرکت رایزنی هایی را با کشورهایی اروپایی انجام داده که با نهایی شدن بیانیه هسته ای لوزان، راه را برای از سرگیری تردد نفتکش های ایرانی به بازار اروپا باز و هموار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۴۴۴۹
آمادگی نفتکش های ایرانی برای ورود به بنادر اروپا

علی اکبر صفایی با قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: دستیابی به محتوای این بیانیه نقطه عطفی در تاریخ پرونده هسته ای ایران به شمار می رود که با قطعی شدن بیانیه در تیرماه، شاهد به بار نشستن تلاش های انجام شده و لغو کامل تحریم ها خواهیم بود.

وی با اشاره به بیانیه هسته ای لوزان با شش کشور جهان بر لغو کلیه تحریم ها، در مورد تاثیر این توافق بر عملکرد شرکت ملی نفتکش نیز گفت: هرچند هنوز توافق نهایی امضا و ساز و کار لغو تحریم ها هم مشخص نشده اما همین توافق اولیه در تعیین و ترسیم مسیر این شرکت برای ورود به بازارهای بین المللی، پیگیری لغو تحریم ها و همچنین اقدامات آتی موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مورد اقدامات این شرکت برای پس از تحریم ها، افزود: شرکت از مدت ها پیش و در راستای مذاکرات هسته ای و پیش بینی احتمال لغو تحریم ها، برنامه ریزی های لازم را با کشورهای اروپایی برای حمل نفت و تردد در بنادر همه کشورها انجام داده که برای تحقق آن، منتظر امضاء توافق نهایی و مشخص شدن زمان و چگونگی لغو کامل تحریم ها هستیم.

صفایی با بیان آنکه در حال حاضر ناوگان این شرکت یکی از بزرگترین و جوانترین ناوگان های حمل مواد نفتی جهان است، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا مجددا فعالیت خود را در بازارهای اروپایی از سرگیرد البته برنامه ریزی ها برای ورود به این بازار بگونه ای خواهد بود که به حمل نفت خام صادراتی کشور لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: این ظرفیت همواره مورد توجه شرکت های نفتی بین المللی که قبل از تشدید تحریم ها، از مشتریان اصلی شرکت ملی نفتکش ایران بوده اند، قرار داشته و بدون شک آنها از ورود دوباره این شرکت به بازارهای اروپایی استقبال خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره توان و ظرفیت شرکت ملی نفتکش ایران، گفت: ناوگان این شرکت شامل حدود 60 فروند کشتی مدل «VLCC» است که بیشتر آنها غول پیکر بوده و در مجموع ظرفیت حمل بیش از 100 میلیون تن محموله نفتی را دارا هستند و هم اکنون حمل نفت خام صادراتی کشور را به مقاصد بین المللی تعیین شده برعهده دارند.

صفایی افزود: البته با برنامه های توسعه ای پیش بینی شده، در آینده نزدیک تعداد این کشتی ها و به تبع آن ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران افزایش خواهد یافت تا با گشوده شدن بازارهای اروپا، بتوانیم همچون گذشته بدون هیچ کمبودی در این بازار ایفای نقش کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها