مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

حمله سعودی ها به یمن قطعا شکست می خورد

امیرعبداللهیان خطاب به بان کی مون:

برای توقف فوری حمله نظامی علیه یمن اقدام کنید

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد از بان کی مون خواست از ظرفیت ها و امکانات خود برای توقف فوری هرگونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده کند.
کد خبر: ۷۸۳۴۸۱
برای توقف فوری حمله نظامی علیه یمن اقدام کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه سومین نشست بین المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت در دیدار با بان کی مون درباره آخرین تحولات مبارزه با تروریسم در عراق ، وضعیت سوریه و بحران یمن گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر در یمن و عملیات هوایی نظامی خارجی علیه این کشور ، نقش سازمان ملل را در جلوگیری از جنگی همه جانبه میان دو کشور بسیار مهم دانست و از اتخاذ تصمیمات یک جانبه علیه یمن ابراز تعجب کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که استمرار عملیات نظامی علیه یمن تبعات خطرناکی برای کشورهای منطقه دارد از دبیرکل سازمان ملل خواست از ظرفیت ها و امکاناتش برای توقف فوری هرگونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده کند.

وی افزود: زمان به نفع سعودی نیست و نباید اجازه داد که با تداوم حملات ، آتش جنگ شعله ور تر شود و امنیت جمعی منطقه به مخاطره افتد.

امیرعبداللهیان نتیجه جنگ کنونی علیه یمن را بی تردید ، افزایش فزاینده موج جدید تروریسم و افراط گرایی در منطقه و جهان دانست .

معاون وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به محاصره هوایی و دریایی یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمک های دارویی و غذایی ، محاصره غذایی و دارویی مردم این کشور را قویا محکوم و تاکید کرد : راهکار نظامی در یمن محکوم به شکست است و گفتگوی ملی و پرهیز از مداخله خارجی را یگانه رهکار سیاسی موجود دانست.

وی همچنین با تاکید بر مسئولیت سازمان ملل در قبال تحولات سریع منطقه ، با ابراز تاسف از استمرار ورود سلاح و عناصر مسلح تروریستی به داخل سوریه به ویژه در هفته های اخیر ، نقش فعال تر سازمان ملل را در توقف این روند خواستار شد.

امیرعبداللهیان با تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه و تاکید بر حل سیاسی این بحران به حمایت های کشورمان از طرح استفان دی میستورا اشاره کرد و اظهار داشت : طرح چهار مرحله ای جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با تشکر از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه ، ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه ، روند سیاسی و مبارزه با تروریسیم در منطقه را حائز اهمیت دانست و بر نقش سازمان ملل در کمک به روند صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

بان کی مون با اشاره به نقش سازنده و مهم ایران در منطقه ، خواستار کمک بیشتر تهران به تحقق راهکار سیاسی در قبال تحولات شد و از همکاری جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان دبیرکل در امور سوریه ، عراق و یمن تشکر کرد.

همچنین معاون وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهایش با مقام های شرکت کننده در این کنفرانس با وزیر امور خارجه نروژ دیدار و درباره تحولات یمن ، سوریه و عراق گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به موضع معتدل و قابل قبول اتحادیه اروپا درخصوص عملیات نظامی نیروهای خارجه علیه یمن ، خواستار نقش فعال تر این اتحادیه برای پایان دادن به حملات نظامی علیه شهروندان یمنی و آغاز گفتگوها میان اطراف مختلف این کشور شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها