نوزادی که تا هفته نهم تولدش، همه فکر می کردند ناشنواست؛ توانست به کمک سمعک های قوی، قدرت شنوایی اش را بدست آورد. واکنش این نوزاد وقتی برای اولین بار در 9 هفتگی صدای مادرش را می شنود، دیدنی است.
کد خبر: ۷۸۲۹۱۱
نوزاد ناشنوایی که برای اولین بار شنید

وقتی الیاس پا به این دنیا گذاشت؛ پدر و مادرش، آهاواه و جیسون، فکر می کردند که پسری سالم و زیبا دارند. اگر چه، اینکه هر دو والدینی ناشنوا داشتند، موجب می شد که کمی راجع به سلامتی گوش های فرزندشان نگران باشند. تنها ساعاتی پس از تولد الیاس بود که تست پزشکی نشان داد او به شکل عمیقی ناشنواست. آهاواه می گوید: «این واقعه برای ما دردناک بود. هر چند می دانستیم یک فرد ناشنوا قادر است خوبی های بسیاری را به افراد خانواده اش هدیه دهد، اما در عین حال با مجموعه ای از ناتوانی ها و چالش ها نیز روبرو خواهد بود. ماه اول تولد پسرم، برای من تبدیل شده بود به یک شکست احساسی».

اما با همکاری کلینیک کودکان استثنایی، غم این خانواده خیلی زود التیام گرفت و بر روی گوش های الیاس 9 هفته ای، وسایل کمکی کوچک اما قدرتمندی قرار گرفت و او توانست صداها را بشنود. فیلم فوق را که در آن الیاس برای نخستین بار صدای مادرش را می شنود، می توانید ببینید. مادر الیاس با خنده می گوید: «لحظه ای که فهمیدم پسرم می تواند بشنود، واقعا زیبا بود. اولین لبخندی که با شنیدن صدای من بر گونه اش نشست، گریه هایم را تبدیل به شادی کرد».

منبع: خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها