یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه اندونزی روز پنجشنبه در آمار جدیدی افشا کرد حدود هزار نفر از شهروندان این کشور در سوریه فعالیت های تروریستی انجام می دهند.
کد خبر: ۷۸۲۱۹۶
هزار اندونزیایی عضو داعش هستند

مقامات اندونزی تاکنون آماری بین 200 تا 300 نفر را در خصوص اتباع این کشور که در عراق و سوریه با گروه های تروریستی همکاری می کنند، اعلام می کردند، اگر چه کارشناسان و متخصصان امنیتی تعداد این افراد را بیش از رقم می دانستند.

محمد اقبال، مسئول امور کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه اندونزی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر کمتر از یکهزار اندونزیایی در سوریه حضور دارند و برخی از این تروریست ها به داخل کشور نفوذ کرده و قاچاق انسان نیز برای پیوستن اندونزیایی ها به داعش ادامه دارد.

تروریست های مالایی زبان (از مالزی، اندونزی، سنگاپور و جنوب تایلند) در حال حاضر گروه ویژه ای در سوریه ایجاد کرده اند و مرکز آموزشی نیز به منظور آموزش نظامی کودکان مالایی زبان ایجاد شده است.

دولت های منطقه از بازگشت این تروریست ها به کشورشان بیم دارند و تلاش می کنند در نشست های امنیتی مانند نشست وزیران دفاع آ.سه.آن راهکاری به منظور مقابله با این تروریست ها در آینده بیابند.

به نوشته تارنمای جاکارتا گلوب، این مقام وزارت امور خارجه اندونزی همچنین روز پنجشنبه پس از دستگیری 16 تبعه این کشور در ترکیه که قصد عبور از مرز و پیوستن به تروریست های داعش در سوریه را داشتند، از توافق با آنکارا برای همکاری های اطلاعاتی دو جانبه خبرداد.

اقبال گفت: جاکارتا و دولت ترکیه تبادل اطلاعات را در چارچوب همکاری های دو جانبه آغاز کرده اند.

وی افزود: دولت ترکیه پس از دستگیری 16 اندونزیایی، تحقیقات ویژه و پیچیده را ضروری دانسته و این موضوع قابل درک است.

مقامات اندونزی روز شنبه تایید کردند که بیش از 32 اندونزیایی مشکوک به تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در ترکیه بازداشت یا ناپدید شده اند. جاکارتا هیاتی برای بررسی موضوع به ترکیه اعزام کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها