دبیر کل کمیسیون حفاظت از کودکان اندونزی روز سه شنبه اعلام کرد تروریست ها طیف گسترده ای از دانش آموزان این کشور را برای جذب در گروه تروریستی داعش مدنظر قرار داده اند.
کد خبر: ۷۲۳۰۸۴
داعش کودکان اندونزی را با هیپنوتیزم می رباید

مقامات بلندپایه و سیاستمداران نیز پیش از این اعلام کرده بودند که تروریست های داعش در تلاش برای شستشوی مغزی کودکان و نوجوانان در مدارس ابتدایی و متوسطه و مدارس شبانه روزی اسلامی و کودکان خیابانی هستند.

به نوشته تارنمای 'جویو نیوز' اندونزی، 'ارلیندا' دبیر کل کمیسیون حفاظت از کودکان اندونزی، گفت که تروریست های داعش کودکان را می ترسانند و بسیاری از خانواده ها این استراتژی گروه تروریستی داعش را درک نمی کنند.

وی گفت که تروریست های داعش در تجمعات کودکان، آن ها را با تفکرات افراطی خود آشنا می کنند و از آن ها می خواهند به 'نبرد با کافران برخیزند'.

به گفته دبیر کل کمیسیون حفاظت از کودکان اندونزی، فعالیت تروریست های داعش برای جذب کودکان مدارس اندونزی از ماه آگوست (شهریور ماه) تشدید شده است.

وی گفت پلیس و دولت اندونزی این حرکت را یک تهدید می دانند.

'ارلیندا' گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گروه تروریستی داعش از هیپنوتیزم برای پاک کردن خاطرات کودکان و ربودن دانش آموزان از مدارس استفاده می کند.

وی در این زمینه به ناپدید شدن سه دانش آموز دوره راهنمایی در اندونزی اشاره کرد.

'سوسیلو بامبونگ یودهویونو' رییس جمهور اندونزی ماه گذشته هرگونه عضویت در گروه تروریستی داعش را ممنوع اعلام کرد و آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی نظارت بر مناطق با خطر بالا مانند جاوه مرکزی و جنوب و شمال سوماترا را افزایش داده است.

نظرسنجی سال گذشته تشکل غیردولتی 'آینده خوب' در اندونزی نشان می دهد 74.4 از جوانان این کشور اعلام کرده اند تمایل دارند به گروه های افراطی کمک مالی کنند . 30 درصد نیز به این گروه های افراطی کمک کرده اند.

'لیلا زروقی' نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان جنگ زده اخیرا اعلام کرد گروه تروریستی داعش کودکانی با حداکثر 13 سال سن را به عنوان سرباز به خدمت گرفته و آنها را برای نگهبانی در مکان های استراتژیک، دستگیری غیرنظامیان و انجام عملیات انتحاری می گمارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز به گروه تروریستی داعش نسبت به ربودن کودکان هشدار داده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها