محمد موحد، دادستان ویژه روحانیت تهران گفت که علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، به دادسرای ویژه روحانیت تهران احضار و برای او قرار تامین مناسب صادر شده است.
کد خبر: ۷۸۲۰۴۷
صدور قرار تامین برای علی یونسی

وی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داده که «در پی اظهارات آقای یونسی گزارش‌های مختلفی از سوی دادستانی عمومی تهران و مراجع امنیتی رسید و بر همین اساس آقای یونسی به دادسرای ویژه روحانیت احضار شد».

همزمان، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم از شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از یونسی به دادگاه ویژه روحانیت خبر داد و گفت که «اظهارات وی، موجب تضعیف دولت و حاشیه‌سازی برای کشور شده است.»

این در حالی است که دیروز یونسی در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس بار دیگر گفت که رسانه‌های خارجی ضدایران سخنانم را تحریف کردند و ایران بر تمامیت ارضی کشورها تاکید دارد.

شهادت یک سرباز نیروی انتظامی در زاهدان

ناصر کاشانی، نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: در سالروز حادثه تروریستی تاسوکی سیستان و بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به خودروی گشت نیروی انتظامی در روستای گلوگاه بخش کورین (در فاصله ۵۰ کیلومتری زاهدان)، یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.

وی در گفت‌وگو با مهر افزود: این سرباز وظیفه بیست و یک ساله نیروی انتظامی به نام محمود بزی، پس از زخمی شدن و انتقال به مرکز درمانی، در مسیر بیمارستان خاتم زاهدان به شهادت رسید.

نگرانی بولتون از حذف نام ایران از فهرست تهدیدهای تروریستی

جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که حذف نام ایران از فهرست تهدیدهای تروریستی آمریکا به واسطه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 بوده است.

به گزارش فارس، او در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد: آنچه که ایران می‌خواهد این نیست که فقط تحریم‌هایی که به دلیل برنامه هسته‌ای به این کشور تحمیل شده است، برداشته شود، بلکه می‌خواهد از تحریم‌هایی که به مدت 30 سال به این کشور تحمیل شده، رهایی یابد.

سربازان گمنام، امان دشمن را بریدند

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه آخرین نشست هیات دولت در سال 93 در جمع خبرنگاران ضمن تجلیل از تلاش‌های سربازان گمنام اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت خاموش و گذشت از جان خود امان دشمن را در سال93 بریدند.

وی ادامه داد: آنها با به‌کارگرفتن تمام هوش و توان خود، امنیت و افتخار را به مردم ایران هدیه دادند.

به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات، پایدار کردن امنیت و ایجاد امنیت اقتصادی، فرهنگی و علمی را از اولویت‌های سال 94 این وزارتخانه بیان کرد.

خط و نشان نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری آمریکا

مارک روبیو، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی ضدایرانی گفته که او اگر لازم باشد جلوی متحدان اروپایی آمریکا می‌ایستد و توافق‌نامه احتمالی هسته‌ای را که از اوباما به ارث رسیده است لغو می‌کند.

به گزارش انتخاب، وی یادآور شده است: من از جایگاه آمریکا در صحنه جهانی استفاده خواهم کرد تا بقیه کشورها را تشویق به انجام اقدامی مشابه کنم.

پیشنهاد آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان مقیم آمریکا

غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، در آیین امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد سعدی و دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، بر لزوم آموزش زبان فارسی به هموطنان خارج از کشور و علاقه‌مندان این زبان در دیگر کشورها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، او پیشنهاد داد: با همکاری این شورا، سالانه یک دوره آموزش زبان فارسی یکماهه برای فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه ایرانیان مقیم آمریکا برگزار شود تا ضمن دیدار آنها از کشور پدران و مادران خود، به افزایش توان علمی آنها در زبان فارسی کمک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها