شیء نورانی‌ای پنجشنبه گذشته در دریای خزر سقوط کرد که به گفته مسئولان استان مازندران ماهیت آن هنوز مشخص نیست، اما احتمال این‌که شهاب‌سنگ یا باقیمانده یک سفینه فضایی بوده باشد، وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۰۳۲۰
ماهیت شیء نورانی سقوط کرده در خزر

پنجشنبه (بیست و یکم اسفند ماه) گزارش‌های مردمی مبنی بر رویت یک شیء نورانی در نقاط مختلف مازندران از جمله بابلسر، بابل، تنکابن، محمودآباد و حتی رودسر استان گیلان و سقوط آن به داخل دریای خزر دریافت شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره این شیء نورانی به ایرنا گفت: بر اساس تحقیق صورت گرفته و گفت‌وگویی که با برخی از شاهدان عینی داشتیم، تخمین زده می‌شود که این شیء نورانی در فاصله 30 کیلومتری از ساحل سقوط کرده باشد، اما به طور دقیق مشخص نیست که در محدوده کدام یک از شهرستان‌های استان بوده است.

رستم زرودی افزود: جستجوهایی برای یافتن بقایای این شیء نورانی صورت گرفت، اما اطلاع دقیقی از آن به دست نیامد و به دلیل وجود این شیء در عمق آب نیاز به عملیات زیرسطحی یا استفاده از اسکنر یا ربات زیردریایی دارد که این امکانات در استان موجود نیست.

وی با بیان این‌که هیچ خبری از احتمال سقوط هواپیما، پهپاد یا موارد دیگر وجود نداشته، پس احتمال سقوط نیز منتفی است، یادآور شد: این شیء نورانی در دو استان دیده شده و برخی از صیادان نیز در نقاط مختلف استان این شیء نورانی را دیده‌اند، اما عکس و فیلمی از آن منتشر نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران درباره احتمال این‌که این شیء نورانی بقایای سفینه فضایی قزاقستان باشد نیز گفت: این موضوع به دلیل همزمانی دیده شدن این شیء نورانی با بازگشت فضانوردان قزاقستانی فقط یک احتمال است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز دراین باره گفت: در جستجوهای صورت گرفته کپسول سفینه فضایی یافت نشده تا تائیدی بر این ادعا باشد و این فقط یک احتمال است.

احمد مظفری افزود: البته این احتمال که این شیء نورانی یک شهاب‌سنگ بزرگ بوده باشد، نیز وجود دارد.

یدالله صالحی، رئیس هلال احمر شهرستان تنکابن نیز گفت که روز پنجشنبه گزارشی‌هایی از طرف صیادان مبنی بر این که شیء نورانی در دریا سقوط کرده است، دریافت شد و بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفت که به نتیجه‌ای نرسید.

محسن خسروی، یکی از شاهدان عینی که خانه‌اش در ساحل شهرستان تنکابن قرار دارد و این شیء نورانی را رویت کرده است، گفت: این شیء ابتدا شبیه یک توده دود سفید بود که از آسمان به سمت دریا سرازیر می‌شد، اما در نزدیکی به سطح دریا منفجر و نور شدیدی از آن ساطع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها